خبرهای داغ:
اعضای بسیج حوزه 9 خواهران با حضور در نمایشگاه مهدویت از غرفه های این نمایشگاه بازدید کردند.
کد خبر: ۹۳۴۲۹۰۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از حوزه 9 خواهران حضرت مریم ناحیه امام صادق ، اعضای بسیج حوزه 9 ازنمایشگاهی باموضوع مهدویت درپانزده غرفه ودرسه مقطع غیبت، ظهور زمینه سازی ظهور بازدید کردند.

بنیاد مهدویت و آینده پژوهی در راستای هدف عالی خود یعنی عینیت بخشی به شعار مهدی یاوری و مهدی باوری ودر جهت تحقق بخشیدن شش موضوع مهم یعنی : ۱. معرفت و شناخت؛۲. مودت و عشق ورزی 3.بیعت و اعلام وفاداری ۴. اطاعت و پیروی خالصانه ۵. دعوت و ترویج ۶. نصرت و حمایت تمهیدات لازم را فراهم آورده است .از جمله خدمات فاخر مهدوی ، طراحی و پیاده سازی کارگاه آموزشی مفاهیم مهدویت در قالبهای زیبای هنری در پانزده غرفه نمایشگاهی در سه مقطع : غیبت ، ظهور و زمینه سازی ظهور و حکومت است‌.
گردان کوثربسیجیان حوزه 9حضرت مریم سلام الله علیها ناحیه امام صادق علیه السلام از15غرفه این نمایشگاه دیدنی بازدیدکردند.
خانم مقارب راوی نمایشگاه ضمن معرفی بخش‌های مختلف گفتنددرآخرالزمان افرادی هستند که یوسف زهرا را ندیدند و اطاعت می کنند .و شیطان تمام تلاش خود را می کند تا باطل را برای جامعه جلوه حق بپوشاند.
غرفه اول درباره ی اسامی ۲۶ نفر از پیامبران که در قرآن نام برده شده از حضرت آدم تا حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم میباشد.در غرفه دوم ادیان و تصاویر آنها معرفی شده
۱. دین یهود که به منجی خود ماشیح می گویند .
۲۰ تصاویر منجی در آیین زرتشت که سوشیانس می گفتند ۳. آیین بودایی که به منجی خود متیریه می‌گویند
۴۰ منجی در آیین هندوها و برهماییان به نام کلکین
۵. منجی در دین مسیحیت حضرت عیسی مسیح
و در آخر منجی در دین اسلام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد.
راوی افزود: البته یک تفاوت میان اعتقاد به منجی میان اهل سنت با مکتب شیعه می توان گفت :شیعه قائل به مهدویت شخصی است ؛یعنی معتقد است مهدی موعود موجود بوده و شخصی است معین که متولد شده و تاکنون زنده است ودر آینده ظهور خواهد کرد، و او کسی جز فرزند امام حسن عسگری (ع) نیست ولی اهل سنت معتقد به مهدویت نوعی هستند ، یعنی معتقدند که مهدی موعود متولد نشده و در آخر زمان شخصی از ذریه پیامبر اکرم به نام مهدی متولد شده و ظهور خواهد کرد و اوست کسی که زمین را پر از عدل و داد خواهد نمود همان گونه که پر از ظلم و جور شده باشد، گرچه اکنون وجود خارجی ندارد.
در غرفه سوم تصاویری از تاریکی های اجتماعی و جنگ خونریزی وکشتارانسانها در دوره پر مخاطره غیبت که تاریکی های بسیاری در برگرفته است درمعرض دیدعموم قرارمیگیرد.
در غرفه چهارم تصاویری از تاریکی ها و ابتذال های اخلاقی که در دوره آخرالزمان بوجود آمده مثل ابتذال های خانوادگی قطع رحم ، بی توجهی به تربیت دینی فرزندان ، طلاق ، سقط جنین و ... و ابتذال های اجتماعی مثل شرابخواری ، اعتیاد به مواد مخدر ، مفاسد جنسی آمده است.
در غرفه پنجم تصاویر تاریکی ها و ابتذال اقتصادی مثل افزایش ستم و استعمارگری و غارت دارایی های ملت های بی پناه و دنیاپرستی و مال دوستی ، آسیب ها و ابتذال های اقتصادی مثل ثروت اندوزی، رباخواری ، رشوه خواری ، زن فروشی ، قماربازی و... در این غرفه به تصویر کشیده شده است.
در غرفه ششم‌ تاریکی ها و ابتذال های اخلاقی مثل شیطان پرستی ، مدعیان دروغین مهدویت ، بهائیت، وهابیت ،طالبان ، داعش و ... مقابل دیدگان بازدیدکنندگان است.
غرفه هفتم تصاویری از تاریکی ها و ابتذال های رسانه ای نوین ارتباطی مثل شبکه های اجتماعی ، بازی های رایانه ای و آسیب های آن آمده.
غرفه هشتم آشنایی با امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف وتصویر شجره امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف وادوار زندگی امام عصر به تصویر کشیده شده است.
غرفه نهم وجود تعداد بسیار زیادی ساعت به معنای انتظار در دوران غیبت امام زمان،غرفه دهم وظایف منتظران امام زمان‌، غرفه یازدهم تصاویری از اسامی علما و مراجع تقلید و زمینه سازان ظهور به تصویر کشیده شده،
غرفه دوازدهم تصاویری از مجاهدین،عالمان ، شهدا و بیداری اسلامی از روز نخست تاسیس جریان مکتب تشیع تا امروز،غرفه سیزدهم تصاویری از داستان های فقها ، عرفا ، مصلحین ، کشاورزان ، کسبه که در دوران غیبت کبری توفیق زیارت فردی و شرفیابی به محضر حضرت را داشته اند،
غرفه چهاردهم ظهور اجتماعی امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف پس از طی دوران غیبت ودر غرفه پانزدهم تصاویر دوران حکومت مهدوی مانند : امنیت پایدار ،عدالت ، دیانت و تقوی، بهداشت و سلامت، وفور علم و رشد عقول و .... به تصویر کشیده شده است.
در آخر توضیحاتی در باره تابلویی که مربوط به امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف بود بصورت نقاله خانی توضیحاتی داده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها