خبرهای داغ:
رئیس اتحادیه تابلو فرش سردرود:

بسیج سازندگی با ایجاد اشتغال در واقع کار دولت را انجام می دهد

تبریز- رئیس اتحادیه تابلو فرش سردرود با قدردانی از حمایت های بسیج سازندگی در راستای اشتغال افراد بیکار، اظهارداشت: بسیج سازندگی کار دولت را انجام می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۴۲۹۵۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، هادی ابری در جمع خبرنگاران بازدید کننده از کارگاه های فرش سردرود، افزود: بسیج سازندگی با اعطای وام به افراد بیکاری که رصد کرده اند تلاش دارد اشتغال ایجاد کند ولی این اشتغال ها حمایت های دیگر دولتی همچون بیمه را می طلبد.

وی معرفی هنر فرش سردرود را در قالب تیزر از دیگر حمایت های بسیج سازندگی سپاه عاشورا در کنار اعطای وام های پنج الی 15 میلیونی عنوان و بیان کرد: متاسفانه برخی ها به جای تسهیل گری، ایجاد مانع می کنند که اگر این مانع ها نبود اکنون گالری های فرش از 240 گالری به 100 گالری کاهش پیدا نمی کرد.

ابری با بیان اینکه هیچ هنر و شغلی مانند تابلو فرش ارزش افزوده ندارد، گفت: در کشورهایی مانند چین، تایوان، ایتالیا و ... درصد زیادی از درآمد خود را از طریق مشاغل خانگی بدست می‌آورند ولی در کشور ما در مسیر این هنر و شغل خانگی مانع گذاشته می‌شود.

بسیج سازندگی با ایجاد اشتغال در واقع کار دولت را انجام می دهد

وی اضافه کرد: این مانع تراشی متاسفانه هم سو با سیاست ها و تحریم های خارجی است که در داخل اعمال می شود و بر همین مبنا هم بود که رهبر فرزانه انقلاب پس از چندین سال تاکید به تولید و اهمیت آن امسال را سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نامگذاری کردند.

ابری با اشاره به کشورهای خریدار این هنر نیز بیان کرد: بیشترین میزان خرید از کشور چین است و برخلاف سایر اجناس که چینی ها از روی آن کپی می‌کنند، تابلو فرش سردرود تنها صنعتی است که چینی ها کپی کاری نمی‌کنند و به نظر می‌رسد قرارداد تجاری ایران و چین بهترین فرصت برای این صنعت می‌تواند باشد.

بسیج سازندگی با ایجاد اشتغال در واقع کار دولت را انجام می دهد

رئیس اتحادیه تابلو فرش سردرود یادآور شد: برخلاف پتروشیمی، فولاد، نفت و... که نیازمند هزینه های میلیاردی هستند، یک فرد می‌تواند تنها با هزینه ۵۰ میلیون تومان بعنوان تولید کننده تابلو فرش کارش را آغاز کند و این بهترین فرصت برای اشتغال افراد و ارزآوری و درآمدزایی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها