در قالب طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی؛

انعقاد تفاهم همکاری بسیج و بهداشت در گام پنجم مقابله با کرونا

تفاهم نامه همکاری بسیج با شبکه بهداشت در قالب طرح شهید سلیمانی برای گام پنجم مقابله با کووید- 19 در سپاه قمربنی هاشم(ع) امضا شد.
کد خبر: ۹۳۴۳۰۴۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست گام پنجم بسیج ملی مقابله با همه گیری کووید-19 مبتنی بر "واکسیناسیون عمومی با هدف قطع زنجیره انتقال و کاهش مرگ و میردر قالب طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، امروز سه شنبه ٢٨ اردیبهشت ماه ١۴٠٠ با حضور فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام )، رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد و جمعی از مسئولان در سپاه استان چهارمحال و بختیاری برگزار و به صورت ویدیو کنفرانس ارتباط با ائمه جمعه، فرمانداران، روسای شبکه‌های بهداشت و فرماندهان نواحی مقاومت بسیج شهرستان های ١٠ گانه چهارمحال و بختیاری برقرار گردید.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در این جلسه با تأکید بر همکاری سپاه و بسیج با شبکه بهداشت برای واکسیناسیون عممی مقابله با کووید-19، گفت: تشدید نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همکاری بیشتر جمعیت هلال احمر و بسیج با شبکه بهداشت و درمان و توجه ویژه به مسئولیت پذیری و نظارت سایر دستگاه ها هدف از برگزاری این نشست هاست.

سردار علی محمد اکبری، افزود: تیم های نظارتی- حمایتی، رصد و پیشگیری برای اجرای موفق طرح شهید سلیمانی مورد تأکید قرار دارد.

وی گفت: برقراری محدودیت های برگزاری مراسمات شادی و عزا و ... برای مقابله با ویروس منحوس کرونا همچنان مورد تأکید است.

فرمانده ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر عدم غفلت از شیوه نامه های بهداشتی در ایام انتخابات، گفت: مجموعه سپاه و بسیج، همه امکانات خود اعم از خودرویی(آمبولانس ها)، نیروی انسانی متخصص، اماکن و ... را  برای همکاری در اختیار شبکه بهداشت و درمان  قرار می دهد.

وی همچنین از آمادگی بهداشت و دفاع زیستی سپاه استان برای همکاری در پیشبرد گام پنجم مقابله با کرونا در قالب طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و مباحث آموزشی خبر داد.

در این نشست عملکرد اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفت و ضمن ارائه گزارش از سوی مسئولان، آخرین وضعیت واکسیناسیون عمومی علیه کووید١٩ در چهارمحال و بختیاری تبیین شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان استان چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه، با اشاره به شروع گام پنجم مقابله با کرونا از 20 اردیبهشت، از افزایش رهگیری ها در استان خبر داد و گفت: در فاز دوم واکسیناسیون بناست که 70درصد از گروه های سنی واکسینه شوند.

آقای جزایری از کاهش مرگ و میر افراد بالای 80 سال به علت ابتلا به بیماری کرونا بعد از واکسیناسیون خبر داد و افزود: بالابودن بستری و مرگ و میر افراد سن بالا به علت ابتلا به کرونا با واکسیناسیون کاهش یافته است.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بسیج با شبکه بهداشت و درمان در قالب طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای گام پنجم مقابله با کووید- 19 با رویکرد تشدید بیماریابی، رهگیری حداکثری واکسیناسیون عمومی، از دیگر برنامه های این نشست در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار