خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین:

انسجام نیروهای مسلح و مردمی، موجب آزادسازی خرمشهر شد

امیر جلالی گفت: رهبری مقتدرانه امام راحل و دلاور مردی فرزندان این خاک و بوم در ارتش و سپاه و نیروهای مردمی و حضور جان برکفانه مردم خرمشهر، موجب آزادی خرمشهر شد.
کد خبر: ۹۳۴۳۰۴۷
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر بابک جلالی، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین و ارشد نظامی آجا در استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه قزوین با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر بیام کرد: بعد از پیروزی انقلاب و مشکلاتی که پس از همه انقلاب ها در تمامی ارکان کشور رخ می دهد فعل و انفعالاتی در قوای نظامی، گسترش ناآرامی ها در اقصی نقاط کشور ایجاد شد به صورتی که بسیاری از کارکنان در نیروهای مسلح به این مناطق اعزام شدند و بلافاصله پس از انقلاب جنگ بر ما تحمیل شد.

وی گفت: در حالیکه کودکان در خیابان های خرمشهر سرگرم بازی بودند ارتش تا دندان مسلح بعثی به کشور ما حمله کرد و روزهای سختی بر کشور غالب شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین اظهار کرد: وقتی اسم عملیات های موفق و بازپس گیری زمین ها و شهرهای کشور می کنیم نباید این به ذهن بیاید که ارتش عراق یک ارتش بی آموزش و بی تجهیزات بود بلکه این ارتش تا بن دندان مسلح بود و تجهیزات عراق از جهت میدان مین و تجهیزات جنگی و نیز آموزش قوی، روحیه در سطح بالایی قرار داشت.

امیر جلالی عنوان کرد: نگین همه این خاک مقدس، در خرمشهر بود. تهاجم دشمن به خرمشهر فقط برای تصاحب این شهر نبود، خرمشهر به عنوان نماد پیروزی ارتش بعث محسوب می شد و برای بعثی ها خرمشهر حکم بصره و سامرا داشت.

وی افزود: ۱۹ ماه هرآنچه که فکر می کردند برای تقویت محاصره این شهر انجام دادند و برای اینکار پیش بینی همه جانبه داشتند و تمهیدات عملیاتی گسترده ای از سوی دشمن ایجاد شده بود.

امیر جلالی ادامه داد: اما با تمام این شرایط رهبری مقتدرانه امام راحل و دلاور مردی فرزندان این خاک و بوم در ارتش و سپاه و نیروهای مردمی و حضور جان برکفانه مردم خرمشهر، موجب آزادی خرمشهر شد و در همین راستا با توجه به تمام سختی های که در بازپس گیری خرمشهر انجام شد، امام(ره) فرمود؛ خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی اضافه کرد: شهدای بزرگی در آزادسازی خرمشهر حضور داشتند که هر آنچه داشتند در طبق اخلاق گذاشته و تقدیم میهن اسلامی و انقلاب کردند. شهدایی در نیروی زمینی، هوایی، دریایی که امروز الگوی بزرگی در زندگی فردی و اجتماعی همه ما هستند.

ارشد نظامی آجا در استان قزوین بیان کرد: آمادگی نیروهای مسلح به گونه ای است که امروز در بالاترین جایگاه از لحاظ دارا بودن تجهیزات نظامی و نیز قدرت نظامی نیروها قرار داریم. با توجه به نیاز آن روزها، سپاه پاسداران ایمیل شد و مأموریت هر قسمتی بعنوان قرارگاه مربوطه ارابه می شد اما تمام نیروهای مسلح در آن روزها تحت رهبری یک فرمانده قرار داشتند و آن زمان ستاد کل وجود نداشت اما امروز ستاد کل نیروهای مسلح وجود دارد همچنین تجربه این جنگ را نداشتیم اما امروز نیروهای مسلح اشرافیت کامل به تمام نقاط کشور دارد و انسجام امروز تحت نظارت فرمانده معظم و ستاد کل نیروهای مسلح برقرار است.

امیر جلالی گفت: لشکر ۱۶ زرهی با یگان های خود افتخار حضور در جبهه های نبرد غرب و شمالغرب کشور دارد. تعاریفی که از یگان داریم، هر یگان با تعاریف آن شناخته می شود. یگان ما یک یگان عملیاتی است که مختص زمان صلح و جنگ است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها