خبرهای داغ:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار آذربایجان‌غربی:

تسهیلات بانکی به بانوان رسانه‌ای رسبان استان پرداخت می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تسهیلات بانکی ۱۰ میلیونی و بسته های معیشتی در اختیار بانوان رسانه ای رسبان آذربایجان غربی قرار می گیرد.
کد خبر: ۹۳۴۳۱۸۰
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه،، پریسا علیلو امروز در نشست با اعضای کانون بانوان رسانه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه یکی از ارکان توسعه پایدار در هر کشور بحث رسانه است، اظهار داشت: تامین امنیت شغلی و روانی اصحاب رسانه بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: خبرنگار و اهل رسانه اگر از آزادی بیان برخوردار نبوده و امر اطلاع رسانی را با ترس انجام دهد با مشکلات عدیده ای رو به رو می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه انصاف و عدالت باید در کار رسانه پابرجا باشد، بیان کرد: در غیر این صورت، نقد منصفانه به  فضای مخربی که فضای روانی جامعه را ملتهب می‌کند تبدیل شده و حواشی به وجود آمده سبب دور شدن از اصل مسئله می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بانوان رسانه‌ای رسبان به عنوان دیده‌بان حقوق شهروندی باید پیش از هر چیزی کرامت انسانی را مدنظر قرار دهند، بیان کرد: بی‌تردید حفظ کرامت انسانی، اصل مهمی است و زمانی که نقد و پیشنهادی از سوی اصحاب رسانه انجام می‌شود باید همراه با رعایت انصاف و عدالت باشد.

علیلو تصریح کرد: اصحاب رسانه می‌توانند هدایت‌گر تحکیم بنیاد خانواده و هدایت‌گر افکار عمومی جامعه باشند، بنابراین باید به صورت هوشمندانه اخبار و اطلاعات را منتقل کنند.

وی با اشاره به توزیع 250 بسته معیشتی برای زنان سرپرست خانوار در عید سعید فطر، اظهار داشت: برای حمایت اولیه از بانوان رسبان فاز دوم توزیع بسته معیشتی در خرداد ماه با لحاظ نمودن اعضای این کانون انجام خواهد شد و علاوه بر آن تسهیلات بانکی ۱۰ میلیون تومانی به تعداد درخواست کنندگان بانوان رسبان فراهم شده است.

وی ادامه داد: همچنین اماکن ورزشی در اختیار بانوان کانون رسانه رسبان قرار گرفته و امکان آموزش های رایگان در رشته های مختلف نیز فراهم می‌شود.

علیلو همچنین از حمایت مالی جوایز مسابقه کتابخوانی کانون بانوان رسبان پس از هماهنگی با نماینده استانی خبر داد.

در ادامه نشست، مینا اصلانی نماینده استانی کانون بانوان رسانه‌ای رسبان آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز به کار کانون بانوان رسانه‌ای از سال گذشته به عنوان زیر مجموعه کلینیک بانوان رسانه ای کشور تصریح کرد: در دی ماه سال 99 با تلاش شهره ماهی صفت و تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون بانوان از کلینیک کشوری تفکیک و فعالیت خود را به صورت مجزا آغاز کرد.

وی افزود: هدف از تشکیل کانون بانوان رسانه‌ای رسبان این است که همه بانوان از همه اقصی نقاط کشور برای حل مشکلات خود دور هم جمع شده و به دور از وابستگی های حزبی و سیاسی حول مشکلات حرفه ای بانوان فعالیت داشته باشند.

نماینده استانی کانون بانوان رسانه‌ای رسبان آذربایجان‌غربی بیان کرد: سه هدف اصلی «رسبان» توانمندی‌سازی بانوان رسانه ای، ارتقای سطح کیفی زندگی بانوان رسانه ای و آموزش مهارت‌هایی با همکاری موسسات و سازمان‌های ذیربط است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار