صالحی با اشاره به اهمیت و نقش قرارگاه تحول محلات در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: قرارگاه تحول محلات گام بلندی در رفع محرومیت و مشکلات برداشته است از این رو حمایت و تقویت آنها از سوی مسئولین امری ضروری است.
کد خبر: ۹۳۴۳۲۱۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،حجت الاسلام شعیب صالحی، امام جمعه بندرخمیر گفت: قرارگاه تحول محلات و پایگاه های فرهنگی اجتماعی ابتکار بسیار مبارک سپاه پاسداران و با پشتیبانی وزارت کشور و با تأیید مقام معظم رهبری حفظه الله فعالیت خود را در مناطق محروم و آسیب پذیر شهر بندرعباس شروع کرده است.


وی افزود: برداشت های تخصصی از آسیب های مختلف در بستر جامعه از جمله فقر فرهنگی، آمارهای بروز حوادث و مشکلات اجتماعی از موارد مهمی است که در قرارگاه تحول محلات و پایگاه های فرهنگی اجتماعی مورد تکیه بوده است.

امام جمعه بندرخمیر تصریح کرد: توجه به چندین نکته در مورد قرارگاه تحول محلات لازم و ضروری است؛ نخست اینکه شروع این پایگاه با اتکای کار کارشناسی مجموعه های مختلف فعال در این حوزه ها بود، دیگر اینکه اصل شروع این مجموعه به صورت مردمی محور شکل گرفت و از معتمدین و فعالین خود منطقه کمک گرفته شد.

 

صالحی با اشاره به اینکه آنچه به اقرار تمام مجموعه های فعال دیگر در حوزه های فرهنگی واجتماعی متمایز می‌کرد راهبری روحانیت در این مسیر بود، بیان کرد: اطلاعات پالایش شده ای به صورت میدانی توسط مسئولین این پایگاه ها علی الخصوص روحانی، کمک فزاینده ای در شناخت ظرفیت ها، موانع، تهدیدهای آن منطقه را به دنبال داشت و همچنین این رصد اطلاعاتی دقیق از وضعیت فرهنگی هر منطقه کمک شایانی به تدوین نقشه راه و ترسیم افقی برای آن حرکت قرار می داد.


وی به تشریح اهداف راه اندازی قرارگاه تحول محلات و پایگاه فرهنگی اجتماعی پرداخت و بهره گیری و بکار گیری ظرفیت های مردمی ونهادهای فعال درخود منطقه، بومی سازی سیاست های کلان فرهنگی با توجه به مشکلات موجود، احیاء سیره مبارک امامت روحانی در منطقه را از جمله این اهداف برشمرد.


امام جمعه بندرخمیر در ادامه، مبارزه با معضلات اجتماعی هر منطقه با برگزاری کلاس های بصیرت افزا ومشاوره ای، رفع مشکلات هر منطقه با کمک اهالی همان منطقه که به گاهی به حسب نسبت های قومی قبیله ای می‌توانست بخش عمده ای از اختلافات و مشکلات را مرتفع نماید، ترویج سبک زندگی اسلامی و … را از دیگر اهداف راه اندازی قرارگاه های تحول محلات ذکر کرد.


صالحی به اهمیت و نقش قرارگاه تحول محلات در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره و بیان داشت: از آنجایی که قرارگاه تحول محلات و پایگاه فرهنگی اجتماعی می‌توانند گام بلندی در رفع محرومیت و مشکلات بردارند حمایت و تقویت آنها از سوی مسئولین امری ضروری است.


وی در پایان اذعان داشت: به جرأت می توان گفت قرارگاه تحول محلات و پایگاه فرهنگی اجتماعی به عنوان مأمنی اثر بخش، امید را در کف جامعه ایجاد و زبان مطالبه حقوق عمومی مردم مناطق محروم را قوت داده است. از این رو با توجه به گستردگی فعالیت این قرارگاه ها و پایگاه ها و استفاده از تمام ظرفیت ها با تکیه به اطلاعات میدانی در هر منطقه، مرکز اجتماع و امید آفرین را به حق، همین قراگاه تحول محلات و پایگاه های فرهنگی اجتماعی است.

ارسال نظرات