خبرهای داغ:
به مناسبت هفته روابط عمومی :

ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان بیانیه صادر کرد.

این مناسبت محملی است تا طی یک هفته از 27 اردیبهشت تا 2 خرداد ماه، مهمترین محورها و موضوعات مرتبط با این حرفه مورد توجه و واکاوی قرار گیرد و پیرامون آنها، قلم فرسایی و مباحثه لازم انجام پذیرد.
کد خبر: ۹۳۴۳۲۵۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فلاورجان  ، روز 27 اردیبشهت ماه روز روابط عمومی، فرصت مغتنمی است برای تبیین اهمیت، جایگاه و کارکردهای روابط عمومی ها که می‌تواند تأثیرات بسزایی را در تسهیل امور مردم و ارتباط آنان با سازمان‌ها بر جای بگذارد.

دربخشی از این بیانیه آمده است:روابط‌عمومی، حرفه‌ای روبه رشد است که می‌تواند در خدمت تقویت و اجرای اندیشه‌های فرهنگی و ارتباطی مثل اخلاق، تفاهم، توسعه گفت و شنود، تقویت پاسخگویی، ارتقای رضایتمندی و افزایش مشروعیت عملکردی باشد، و این، یک ظرفیت بزرگ است که می‌تواند آگاهی را افزایش دهد و خواسته‌ها، تمایلات و انتظارات مخاطبان را به شکل سازمان یافته‌ای در اختیار تصمیم سازان و تصمیم‌گیران قرار دهد.

دراین بیانیه با اشاره به اینکه اکنون روابط‌عمومی در کشور ما دورانی پر از فراز و نشیب و افت و خیز را طی کرده آمده است:در این مدت، اندوخته‌های ارزشمندی درحوزه روابط عمومی رقم خورده است راه اندازی دوره‌های آموزش روابط‌عمومی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد، تبیین برخی از ظرفیت‌های این حرفه، وجود نشریات و موسسات تخصصی، برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی و انتشار صدها عنوان کتاب، عمده‌ترین دستاوردهای "هنر هشتم" به حساب می‌آیند.

دربخش دیگری از بیانیه ضعف آموزش دانشگاهی، عدم راه اندازی دوره دکتری روابط‌عمومی، فقدان منشور اخلاقی روابط‌عمومی خاص ایران، نبود حمایت کافی از نهادهای مدنی، ضعف بدنه کارشناسی و مدیریتی، دیدگاه غیرتخصصی مدیران ارشد نسبت به اهمیت و کاربردهای روابط‌عمومی، عدم طراحی الگوی بومی روابط‌عمومی و ... نمونه‌هایی از کاستی‌ها و ضعف‌ها درحوزه روابط عمومی قلمدادشده است.

دربخش پایانی بیانیه آمده است:اگر کاستی‌ها با حمایت متولیان و مسئولان برطرف شود، می توان امید داشت مقوله‌های مهمی همچون سامان بخشی افکارعمومی، و تأمین رضایت‌عمومی در سایه عملکرد موثر روابط‌عمومی‌ها توسعه یابد و شاهد آن باشیم که دولت، با درایت و آینده‌نگری و تعامل آگاهانه و پیشتازانه با افکارعمومی و به ویژه بهره‌گیری از توان و ظرفیت روابط‌عمومی‌ها مسیر حرکت به‌سوی توسعه متوازن و همه جانبه ملت شریف ایران را هموار می سازد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها