قرآن اهدایی رهبر معظم انقلاب به خانواده شهید ماموستا برهان عالی

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان، یک جلد قرآن کریم را از سوی رهبر معظم انقلاب به خانواده شهید ماموستا برهان عالی از شهدایی که توسط گرو‌های افراطی و تکفیری ترور، اهدا کرد.
کد خبر: ۹۳۴۳۳۰۰
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام پورذهبی در این آیین طی سخنانی اظهار داشت: در راه اعتلای انقلاب، شهدای زیادی به ویژه شهدای روحانی اهل سنت جان خود را فدا کرده‌اند که همه باید قدردان خانواده‌های این عزیزان باشیم.

وی افزود: از ابتدای انقلاب بسیاری از علمای اهل سنت توسط جریانات تندرو و تکفیری به جرم میانه روی به شهادت رسیده اند که این جنایت در هیچ قاموسی نمی‌گنجد.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به ارزش‌های شهید ماموستا برهان عالی، افزود: جریان‌های تکفیری که با کمال قباحت مدعی اسلام هستند؛ این عالم اهل سنت را در ماه مبارک رمضان و آن هم با زبان روزه به شهادت رساندند.

وی عنوان داشت: چهره‌هایی همچون ماموستا برهان‌عالی، مولوی جنگی‌زهی که اطاعت از رهبری را برای اهل سنت یک واجب شرعی می‌دانست و شهید ماموستا شیخ الاسلام که به گواه مرحوم مصباح معتقد بود جسارت به ساحت حضرت زهرا (س) کفر است، همگی اَعلام واضحه و پرچم‌های برافراشته‌ای هستند که اثبات می‌کنند مسئله جهان سلطه و مزدوران آن‌ها نه شیعه و سنّی که عقلانیت و هژمون نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان در پایان عنوان داشت: این حقیقت بایستی در میان برادران و خواهران سنی و شیعه به مثابه یک قطب‌نما و فانوس درخشان در شب‌های ظلمانی مد نظر و مورد توجه باشد تا هرگز هیزم اختلافات نشوند و به هنگام خروج چالش‌ها از مرز مصلحت و عقلانیت؛ به راه شهدا توجه کنند و مرزبان نظام اسلامی باشند.

گفتنی است، شهید ماموستا برهان عالی ۲۲ رمضان سال ۸۸ و در ۵۶ سالگی، پس از اقامه نماز توسط جریان‌های تکفیری_صهیونیستی در سنندج به شهادت رسید.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات