فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد:

انهدام باند بزرگ وارد کننده مواد مخدر صنعتی به کشور

زاهدان-سردار احمد طاهری گفت: باند بزرگ و مسلح وارد کننده مواد مخدر صنعتی به کشور منهدم و هشت سوداگر مرگ در عملیات تکاوران پلیس سراوان و میرجاوه دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۳۴۳۵۶۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
سردار احمد طاهری در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سراوان با اشراف اطلاعاتی خود باند حرفه‌ای و مسلح قاچاق مواد مخدر صنعتی را که با ورود محموله بزرگ مخدر شیشه از طریق کشور‌های شرقی به این شهرستان قصد توزیع آن را در سطح کشور داشتند، شناسایی کردند و انهدام این باند را در دستور کار خود قرار دادند.
 
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد ادامه دا: ماموران پلیس، پس از چند شبانه روز رصد و کنترل نامحسوس تحرکات اعضای این باند سرانجام موفق شد، محل دپوی این محموله را در ساختمانی متروکه در یکی از محلات سراوان شناسایی و محل را به محاصره خود در آوردند.

وی اضافه کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سرانجام پس از سه ساعت درگیری، قاچاقچیان را خلع سلاح و هر سه سوداگر حاضر در محل را دستگیر کردند، در این عملیات ضمن توقیف یک دستگاه خودروی پژو پارس سرقتی که قاچاقچیان، به صورت مسلحانه از شهرستان "چابهار" سرقت کرده بودند، مقدار ۳۶۷ کیلو ۲۰۰ گرم مخدر شیشه به همراه ۲ قبضه سلاح کلاش با ۷۵ فشنگ جنگی کشف شد.

این مسئول افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر میرجاوه با اشراف اطلاعاتی خود از فعالیت یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی که با دپوی محموله بزرگ مواد مخدر در یکی از مناطق این شهرستان، قصد قاچاق آن را به مرکز کشو داشتند، مطلع شدند و انهدام این باند را در دستور کار خود قرار دهند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سوداگران مرگ که خود را در محاصره پلیس دیدند، شروع به تیر اندازی به سمت مأموران انتظامی کردند درگیری مسلحانه آغاز شد، در نهایت قاچاقچیان مجبور به فرار از محل شدند که با اقدام پلیس هر ۵ قاچاقچی در حین فرار به دام افتادند.

وی خاطر نشان کرد: در این عملیات و در پاک سازی محل علاوه بر توقیف ۲ دستگاه وانت تویوتا، مقدار یک تن و ۱۰۹ کیلو مواد افیونی شامل: ۸۸۹ کیلو تریاک و ۲۲۰ کیلو گرم حشیش، به همراه ۲ قبضه سلاح کلاش با ۲۲ فشنگ جنگی کشف شد.

طاهری گفت: ۲۴ اردیبهشت ماه در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام یک فقره قتل خانوادگی در یکی ار روستا‌های شهرستان ایرانشهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در صحنه، جسد زنی ۱۹ ساله که درب منزلش به ضرب گوله کشته شده بود روئیت شد. کارآگاهان پلیس آگاهی در جریان تحقیقات با اظهارات ضد و نقیض همسر مقتول رو به رو شدند و مشخص شد که او قصد کتمان حقیقت را دارد.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: همسر این زن در بازجویی اولیه خود عاملان این قتل را ۲ فرد موتورسوار ناشناس که با شلیک سلاح کلاش او را به قتل رسانده و متواری شده بودند، معرفی کرد، ولی در بررسی دقیق پلیس از صحنه، هیچ ردی از موتورسیکلت و هیچ پوکه فشنگی از سلاح کلاش روئیت نشد.

به گفته وی، تیم رسیدگی کننده به پرونده با توجه به اظهارات ضد و نقیض همسر مقتول طی هماهنگی قضائی او را برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل کردند که در نهایت این فرد در نتیجه تحقیقات تخصصی پلیس، لب به سخن گشود و اظهار کرد که قتل توسط برادر همسرش صورت گرفته و در ادامه مشخص شد برادر مقتول به دلیل اختلافات خانوادگی قبلی به درب منزل این زن مراجعه و پس از مشاجره لفظی به ضرب گلوله کلت کمری خواهر خود را به قتل رسانده و از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی انتظامی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: مخفیگاه قاتل شناسایی و متهم در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او یک قبضه کلت کمری که بوسیله آن مرتکب قتل شده بود کشف شد.

طاهری در پایان با اشاره به اعتراف قاتل به جنایت ارتکابی خاطرنشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار