حجت الاسلام پاک‌نژاد درگفتگو با خبرگزاری بسیج :
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: اصل حضور و شرکت حداکثری مردم در انتخابات یک ضرورت بسیار دارای اهمیت اجتماعی و سیاسی برای ساخت ایران قوی در سطح جهان است.
کد خبر: ۹۳۴۳۸۳۷
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

حجت الاسلام اسماعیل پاک‌نژاد روز شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص ماهیت انتخابات طی سخنانی اظهار داشت: ذائقه سیاسی و گرایش مردم نیز در انتخابات مشخص می‌شود و مسوولان براساس آن برای آینده کشور برنامه ریزی و تصمیم گیری می‌کنند.

وی ادامه داد: سایر کشورها و دشمنان کشور نیز حضور مردم در پای صندوق های رای را رصد و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند و حضور گسترده مردم پای صندوق های رای جلوی بسیاری از تهدیدها و تطمیع‌های دشمنان را می‌گیرد.

حجت الاسلام پاک‌نژاد اضافه کرد: دشمنان به همین دلیل درصدد کمرنگ کردن حضور مردم پای صندوق‌های رای هستند و برای این منظور از شیوه‌ها و روش های گوناگون استفاده می‌کند و کرده است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس افزود: انتخابات تنها محلی نیست که دشمنان سعی در کمرنگ کردن حضور مردم هستند بلکه درپی کاهش این حضور در راهپیمایی های مختلف و مراسم‌های ملی مذهبی دیگر مانند راهپمایی روز قدس، ۲۲ بهمن و غیره هستند.

حجت الاسلام پاک نژاد افزود: آنان حتی خواهان مشارکت نداشتن مردم در مراسم‌های دهه محرم و غیره نیز هستند زیرا مردم را بدون عِرق ملی مذهبی می‌خواند زیرا با مردم و جوانان بی‌تفاوت نسبت به سرنوشت و اعتقادات خود راحت‌تر می‌توانند به اهداف سیاسی اقتصادی خود برسند.

وی اشاره کرد: به عنوان مثال در این روزها از زبان افراد مختلف و رسانه‌های گوناگون خود این جمله را ترویج می‌کنند که «مردم برای اعتراض به وضع موجود در انتخابات شرکت نکنید».

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: آیا با شرکت نکردن در انتخابات وضعیت درست می‌شود؟ خیر اینگونه نیست بلکه برای داشتن کشوری آباد و تغییر سیاست‌ها باید در انتخابات شرکت کرد و به فرد اصلح رای داد.

حجت الاسلام پاک نژاد با اشاره تناقض رفتاری کشورهای مستکبر و استعمارگر در خصوص انتخابات در کشور خود با سایر کشورها گفت: سردمداران این کشورها با استفاده از ابزارهای مختلف مردم خود را برای حضور در انتخابات کشور خود دعوت می‌کنند و حتی شبکه‌های اجتماعی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات سنگینی برای حضور مردم‌شان پای صندوق‌های رای داشتند و این تبلیغات سنگین حتی برای انتخابات انگلیس هم مشاهده شد اما زمانی که موضوع انتخابات ایران مطرح می‌شود سیاست‌ کاهش مشارکت مردم پای صندوق‌های رای به روش‌های گوناگون را اجرا می‌کنند.

وی اشاره کرد: این کشورها همچنین برای رسیدن به مقصود خود تحلیل‌های اشتباهی به مردم کشور می‌دهند که یک نمونه آن ذکر شد، به عبارت روشن‌تر و ساده‌تر این کشورها در مسایل گوناگون خلاف آنچه برای ملت خود می‌خواهند برای مردم ایران ترویج و تبلیغ می‌کنند.

حجت الاسلام پاک نژاد افزود: در اینجا با این پرسش نیز روبه‌رو هستیم که آیا رای ندادن می‌تواند اعتراض به وضع موجود باشد یا خیر؛ پیامی که از حضور یافتن افراد در انتخابات می‌رسد این است که آنان نسبت به سرنوشت خود، خانواده و کشوری که در آن زندگی می‌کنند بی تفاوت نیستند بلکه حساسیت داشته و دغدغه دارند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس اشاره کرد: این حساس بودن همان چیزی است که دشمنان می‌خواهند وجود نداشته باشد و با دادن تحلیل‌های اشتباه به افراد و جامعه می‌خواهند مردم را به حاشیه رانده تا کشور ضعیف شده و بتوانند خواسته‌هایشان را تحمیل کنند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس اظهارداشت: از طرف دیگری حضور در انتخابات استفاده از حق است و فرد با نگذشتن از حق خود با رای دادن می‌تواند زمینه ساز تغییر مسیر کشور و وضع موجود باشد.

پاک نژاد افزود: بدون شک انتخابات بر همه شئون زندگی مردم اثرگذار است و جنبه اقتصادی که امروزه بسیاری از افراد به آن نقد دارند تنها یکی از شئون آن محسوب می‌شود.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: در اینجا اهمیت انتخاب اصلح در انتخابات برای مردم بیشتر ملموس می‌شود زیرا به طور مستقیم و غیر مستقیم بر زندگی فرد اعضای جامعه تاثیرگذار است، اگر گزینه ضعیف، نامناسب و بدون اعتقاد به توان نیروهای داخلی کشور رای بیاورد نه تنها شرایط معیشتی و اقتصادی بهتر نمی‌شود چه بسابه سمت بدتر شدن پیش برود.

وی افزود: مقام معظم رهبری ایران قوی را مطرح کردند که چنین ایرانی با پشتوانه مردمی و انتخاب فرد اصلاح ساخته می‌شود.

حجت الاسلام پاک نژاد تصریح کرد: جمله امام خامنه‌ای این بود که «شاید عده‌ای خود من را قبول نداشته باشند اما مسلماً ایران قوی را بهتر از ایران ضعیف می‌دانند و هر کس تعلق به ایران دارد معتقد است ایران قوی از ایران ضعیف بهتر است»، ما چنین ایرانی می‌خواهیم و برای آن باید نقش خود را ایفا کنیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم ایران در عرصه جهانی قوی و مقتدر باشد باید از نظام سیاسی کشور پشتیبانی کنیم که انتخابات هم زمینه‌ساز نوسازی کشور است با روی کار آمدن نیروهای پرتوان و هم قوی شدن آن زیرا حضور گسترده با انتخاب فرد اصلح، در حوزه مسایل خارجی اقتدار ملی برای کشور ایجاد خواهد شد.

وی بیان داشت: شناخت ویژگی های فرد اصلح در اینجا اهمیت فراوانی می‌یابد و بایستی نسبت به آنها آگاهی داشت که برخی از این ویژگی ها شامل ایمان، شجاعت، مدیریت داشتن، اهل کار جهادی بودن،‌ ایمان و اعتقاد داشتن به توان داخلی و نیروهای داخلی کشور، با انگیزه بودن می‌شود.

ارسال نظرات