خبرهای داغ:

گشایش شرکت تعاونی صنایع‌دستی بانوان ابر بسطام به روی گردشگران

شاهرود_مدیرعامل شرکت تعاونی بانوان ابر، با حمایت کمیته امداد بسطام توانست ۲۵ نفر از زنانی که در خانه مشغول به کار صنایع‌دستی بودند.
کد خبر: ۹۳۴۳۸۵۵
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
گشایش شرکت تعاونی صنایع‌دستی بانوان ابر بسطام به روی گردشگرانبه گزارش خبرگزاری بسیج، مریم عاشوری، شیر زن روستای ابر که اکنون ۲۵ نفر را مشغول به کارکرده است، سالانه میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
مریم عاشوری، یک دختر کارآفرین روستایی است؛ زنی مثل بقیه زن‌های روستا، دلش بیشتر از هر چیزی برای زادگاهش می‌تپد و باروحیه مثال‌زدنی و پشتکاری عجیب به آبادانی روستایش فکر می‌کند.
در ابتدای جاده منتهی به جنگل زیبای ابر، فروشگاه صنایع‌دستی کوچکی را می‌بینید که در تمام قفسه‌های آن دست بافته‌های سنتی و انواع صنایع‌دستی، گلیم، جاجیم، انواع نمد، کلاه، تانه بافی، کوزه‌های سفالی، گیاهان دارویی برای فروش چیده شده و تصویری چشم‌نواز ایجاد کرده است.
این هنرمند کارآفرین بابیان اینکه در حال حاضر ۲۵ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این کارگاه مشغول هستند افزود: از آنجایی تمامی زنان روستای ابر بافنده هستند، توانستم با حمایت کمیته امداد بسطام آنان را در یک کارگاه و شرکت تعاونی گرد هم آوردم.
وی با اشاره به شرایط کرونا و کاهش ورود گردشگران به جنگل ابر خاطرنشان کرد: کمیته امداد بستری برای وارد شدن به بازار فروش الکترونیک محصولات صنایع‌دستی شرکت تعاونی ما را فراهم کرده که ازاین‌رو بیشتر محصولات از طریق فضای مجازی، فروش و به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.
شایان‌ذکر است، علاوه بر حمایت کمیته امداد، از محل اعتبارات کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی استانداری سمنان، به این شرکت برای راه‌اندازی و رونق اختصاص داده‌شده است.
ابر یکی از روستا‌های شهرستان شاهرود واقع در بخش بسطام در استان سمنان است.
روستای ابر یکی از زیباترین روستا‌های ایران با بافتی پلکانی و ییلاقی است و کهن‌ترین جنگل جهان جنگل زیبای هیرکانی ابر در این روستای نمونه گردشگری قرار دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها