زلزله ۴.۳ ریشتری کردستان را لرزاند

بامداد امروز شنبه اول خرداد ماه ساعت ۴ و ۲۰ دقیقه و ۳۹ ثانیه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر شهر شوئیشه در استان کردستان را لرزاند.
کد خبر: ۹۳۴۳۹۶۵
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بامداد امروز شنبه اول خرداد ماه ساعت ۰۴:۲۰:۳۹ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر شوئیشه در استان کردستان را لرزاند.


بر اساس اعلام موسسه زئوفیزیک وابسته به دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت ۰۴:۲۰:۳۹ ثانیه صبح امروز در عمق ۱۲ کیلومتری زمین و در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر شویشه شهرستان سنندج رخ داد.


۸ تیم عملیاتی هلال احمر در آماده باش کامل هستند


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با اشاره به وقوع زلزله‌ی ۴/۳ ریشتری بامداد امروز در منطقه شویشه شهرستان سنندج گفت: در حال حاضر هشت تیم عملیاتی در چهار شهرستان سروآباد، مریوان، سنندج و کامیاران در آماده باش کامل هستند.
 
در ادامه  پیام جلالی اظهار کرد: بلافاصله پس از اعلام وقوع زلزله در منطقه‌ی شویشه، با هماهنگی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان کردستان ۲ تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند.


وی تصریح کرد: خوشبختانه زلزله‌ی بامداد امروز خسارات جانی و مالی در پی نداشته است، اما با این وجود تیم‌های عملیاتی هلال احمر در آماده باش می‌باشند.


وی تاکید کرد: طی یکماه گذشته این دومین زلزله‌ای است که در این منطقه به وقوع می‌پیوندد و لازم است که هموطنان مان در این منطقه با رعایت اصول ایمنی مواجهه با زلزله را رعایت کنند.


دکتر جلالی خاطر نشان کرد: به هیچ وجه نمی‌توان زمان و مکان وقوع زلزله را پیش‌بینی کرد، اما می‌توان با انجام یک سری اقدامات پیشگیرانه، آسیب‌های احتمالی وقوع زلزله را به حداقل رساند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار