در بیانیه وزارت دفاع بمناسبت سالگرد فتح خرمشهر عنوان شد:

اتحاد و روح مقاومت در کنار ایمان و بصیرت، رمز پیروزی در مقابل بیگانگان /تقارن ایام پر خاطره فتح خرمشهر با روزهای سرنوشت ساز انتخابات 1400

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۴۴۱۳۵
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر بیانیه ای صادر کرد.

اتحاد و روح مقاومت در کنار ایمان و بصیرت، رمز پیروزی در مقابل بیگانگان /تقارن ایام پر خاطره فتح خرمشهر با روزهای سرنوشت ساز انتخابات 1400

  متن بیانیه به این شرح است:

سوم خرداد سالروز طنین ندای الله اکبر برفراز مناره مسجد شهر خون و مقاومت، خرمشهر و رهائی قطعه ای از تاریخ و شرف دلیر مردان ایران زمین از دست پلید ترین های زمان بود.

سوم خرداد ماه، برگ زرین دیگری بر تاریخ پر شکوه ایثار و از خودگذشتگی جانبازان، شهیدان، رزمندگان و فرماندهان و اوج اخلاص و خداخواهی غیورترین ملت بود تا آنجا که امام شهیدان، خمینی کبیر(ره) در اخلاص و خدا محوری این مردمان فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»

بی شک عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس در سوم خرداد 1361 به‌عنوان یک اتفاق عظیم و تاریخ ساز موجب برهم زدن تمام معادلات دشمن و شکستن هیمنه استکبار و باعث نگرانی بیش از پیش حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان شد.

فتح الفتوح بیت المقدس، معیار و مناط همبستگی، اتحاد و همدلی حتی پس از پایان جنگ تحمیلی و در دوران بازسازی و نوسازی موجب شکوفایی اقتصاد کشور شد، معیاری که اتحاد و روح مقاومت را در کنار ایمان و بصیرت، به‌عنوان رمز پیروزی در مقابل بیگانگان و توطئه‌های آنان پیش روی نسل‌های امروز و آینده‌سازان واقعی انقلاب قرار داد.

اینک و پس از گذشت حدود چهار دهه از این فتح اقتدار آفرین، نیروهای مسلح ایران اسلامی و به ویژه متخصصین تلاشگر صنعت دفاعی کشور همچون دوران با شکوه و ارزشمند دفاع مقدس با ایمان، اخلاص، تعهد، وحدت کلمه، ایثار و از خودگذشتگی همان راه و مسیر را برای شکستن مرزها و موانع پیشرفت و رسیدن به خودباوری در کنار ملت سرافراز ایران اسلامی در نوردیده اند و آماده خلق حماسه‌ای دیگر در شکستن مرز های دانش و رسیدن به لبه های تکنولوژی صنعت دفاعی هستند.

بی شک تقارن ایام پر خاطره فتح خرمشهر با روزهای سرنوشت ساز انتخابات 1400 نشانه ای برای یادآوری همبستگی و همیاری در دوران سخت و پر فشار تحریم ها و توطئه های سنگین دشمن است و این ملت با حضور پرشور پای صندوق های رأی، از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای گران‌بهای آن که با خون هزاران شهید گلگون کفن به درخت تناوری مبدل شده است، صیانت خواهند کرد.

بازخوانی و ترسیم رخداد سرنوشت‌ساز و سترگ فتح خرمشهر برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده سازان واقعی این سرزمین، حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولایت در آن قطعه درخشان تاریخی را برای همیشه، جاودانه و الهام بخش رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی خواهد کرد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، حماسه سوم خرداد را به رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و آحاد ملت شریف ایران اسلامی تبریک گفته و به روح بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و همه شهدایی که در این راه خون خود را خالصانه نثار ارزشهای انقلاب و اسلام نمودند ، درود می فرستد.

متخصصین صنعت دفاعی همچون دوران زرین دفاع مقدس امروز در سنگر تولید و تجهیز دفاعی برای اقتدارآفرینی ایران اسلامی و اعتلای کلمه الله سر از پا نمی شناسند و تا پای جان برای دفاع از ارزش های راستین انقلاب و نظام اسلامی تلاش و جهاد صنعتی خواهند نمود.

اداره کل روابط عمومی
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

ارسال نظرات
آخرین اخبار