خبرهای داغ:

برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله شاهرودی در آینده‌ای نزدیک/تهیه کتاب و مستند رادیویی و تلویزیونی

شاهرود_دبیر کنگره حضرت آیت الله العظمی شاهرودی (ره) از تهیه کتاب و مستند رادیویی و تلویزیونی و برگزاری دو کنگره در بزرگداشت این عالم ربانی در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۴۳۷۴
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله شاهرودی در آینده‌ای نزدیک/تهیه کتاب و مستند رادیویی و تلویزیونیبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام محمد نصیری فرد، دیدار با امام جمعه شاهرود گفت: تهیه کتاب زندگی نامه علمی و سیره این مرجع بزرگ یکی از اقدامات نکوداشت این عالم بزرگ است.
وی تصریح کرد: در راستای توجه به تولیدات و آثار علمی مکتوب ۱۰ تیم چهار نفره از افراد خبره استان سمنان در کمیته علمی کنگره بین‌المللی گرامیداشت حضرت آیت الله العظمی شاهرودی (ره) تأسیس شده است.
دبیر کنگره گرامیداشت حضرت آیت الله العظمی شاهرودی (ره) بیان کرد: در بخش رسانه‌ای شاهد تهیه مستندی از سیره این عالم عالی قدر در دو قسمت ۴۵ دقیقه‌ای هستیم و یک مستند دیگر هم با تمرکز شاهرود و روستای محل زادگاه آن عالم جهان تشیع و همچنین حوزه علمیه بسطام طی روز‌های آتی تهیه خواهد شد تا این دو مستند در سه قسمت برای ارائه در کنگره به صورت نهایی آماده و تکمیل شود.
نصیری فرد با اشاره به تهیه نمایش نامه رادیویی از زندگی این عالم ربانی گفت: رمانی به نام «گت آقا» نیز با موضوع زندگی نامه آیت الله شاهرودی (ره) تهیه شده و به زودی منتشر خواهد شد.
وی به دو پیش نشست پیش بینی شده در شاهرود و نجف اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت در ایجاد تجمعات بزرگ برگزاری این نشست در آینده نزدیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
آیت الله العظمی شاهرودی (ره) نمونه یک انسان کامل از نظر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دینی
در ادامه این نشست، رضا مهدیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز گفت:حضرت آیت الله العظمی شاهرودی (ره) نمونه یک انسان کامل از نظر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دینی است.
وی افزود: نسل جوان به ویژه در عصر حاضر نیاز به الگویی تمام عیار همچون حضرت آیت الله العظمی شاهرودی (ره) دارد تا بتواند فارغ از تعصبات و کشمکش‌های سیاسی با آن آشنا شده و بهره‌مند گردد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود تصریح کرد: از ظرفیت پژوهشگران و فعالان فرهنگی توانا در شهرستان شاهرود نیز می‌توان در حوزه پژوهش و اقدامات فرهنگی کنگره گرامیداشت آن عالم بزرگ استفاده کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار