ثبت نام بیش از ۶۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های ایلام در دوره طرح ولایت دانشجویی

دبیر کانون طرح ولایت استان ایلام گفت: تا کنون بیش از ۶۵۰ نفر از دانشجویان استان از این طرح و سهمیه‌ی محدود ما ثبت نام کرده که افراد برتر جهت شرکت در این طرح انتخاب خواهند شد.
کد خبر: ۹۳۴۴۴۸۶
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایلام، محمدسعید ملکی‌مقدم " دبیر کانون طرح ولایت استان ایلام " گفت: تا کنون بیش از ۶۵۰ نفر از دانشجویان استان از این طرح و سهمیه‌ی محدود ما ثبت نام کرده که افراد برتر جهت شرکت در این طرح انتخاب خواهند شد.

محمدسعید ملکی‌مقدم گفت: به فضل الهی بیست و ششمین دوره طرح ولایت دانشجویی تابستان امسال در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این دوره که حاصل ۵۰ سال زحمت علمی و فلسفی مرحوم علامه مصباح یزدی است دانشجویان در یک سیر منطقی و منسجم مبانی اندیشه اسلامی را فراگرفته و یک بار برای همیشه به صورت مستدل و عقلایی مسائل اساسی دین را در بوته‌ی بحث و بررسی قرار می‌دهند.

دبیر کانون طرح ولایت استان ایلام گفت: با توجه به اینکه امروزه حجم بالایی از شبهات اعتقادی و سیاسی در بین جوانان و به ویژه دانشجویان مطرح می‌شود، حضور در این دوره‌ی اصولی و هدفمند که حاصل بیش از ربع قرن همکاری سازمان بسیج دانشجویی و موسسه امام خمینی (ره) و مجاهدت علمی فعالان این زمینه است، می‌تواند کمک شایانی به حل گره‌های ذهنی دانشجویان کند.

وی ادامه داد: این دوره همواره در سال‌های گذشته مورد تائید و تاکید رهبر معظم انقلاب بوده تا آنجا که ایشان در سال اخیر علاوه بر ارشادات و نکاتی که در بیاناتشان درباره طرح ولایت مطرح فرموده‌اند و ۷ دیدار اختصاصی با دانش پژوهان طرح ولایت نیز داشته‌اند.

دبیر کانون طرح ولایت استان ایلام گفت: دوره‌ی امسال نیز که اولین دوره پس از درگذشت عالم فقید آیت‌الله مصباح است، با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی این عالم گرانقدر برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: در این دوره که به مدت چهل روز در مشهد مقدس برگزار می‌شود، دانشجویان‌ علاوه بر فراگیری مطالب شش کتاب معرفت شناسی، خداشناسی، انسان شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست می‌توانند از فرصت معنوی زیارت مستمر امام رضا (ع)، شرکت در نشست‌های روشنگری و مهارتی با حضور اساتید به نام کشوری، استفاده از اساتید اخلاق برجسته، اردوهای سیاحتی و تفریحی، برنامه‌ها و مسابقات ورزشی، هیات مذهبی و برنامه‌ی متعدد دیگری بهره مند شوند.

دبیر کانون طرح ولایت استان ایلام افزود: همچنین با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده ضمن‌کسب مجوز از ستاد کرونا، تمامی تدابیر لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پایش مستمر دانشجویان از نظر ابتلاء به بیماری کرونا انجام خواهد شد که سلامت دانشجویان به بهترین وجه ممکن حفظ شود.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال بی‌سابقه‌ تا کنون بیش از ۶۵۰ نفر از دانشجویان استان از این طرح و سهمیه‌ی محدود ما، دانشجویان پس از ثبت نام اولیه و دادن تست هوش و دو آزمون پیشخوان، وارد مراحل گزینش شده و پس از انجام مصاحبه‌ی حضوری یا غیر حضوری، افراد برتر جهت شرکت در این طرح انتخاب خواهند شد.

دبیر کانون طرح ولایت استان ایلام گفت: ثبت نام در بیست و ششمین دوره طرح ولایت کشوری تا ۳۰ اردیبهشت ادامه داشته و از طریق وبسایت tvelayat.ir امکان پذیر خواهد بود.

ارسال نظرات