خبرهای داغ:

خوشنویسی کتابت مقاومت در تبریز

تبریز- همایش خوشنویسی کتابت مقاومت با حضور استادان و هنرجویان هنر خوشنویسی در مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۴۵۴۲
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، همایش خوشنویسی کتابت مقاومت با حضور ۷۰ نفر از استادان و هنرجویان به منظور اعلام حمایت و همراهی اهالی فرهنگ و هنر با مردم مظلوم فلسطین به همت انجمن خوشنویسان تبریز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی و کانون فرهنگ، هنر و ادب با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

در این همایش خوشنویسی هنرمندان خوشنویس انجمن خوشنویسان آثاری را با محوریت مقاومت مردم فلسطین خلق کردند.

ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این همایش گفت: خوشنویسی بخشی از شناسنامه و هویت ما است و باید برای تعمیق و گسترش آن اهتمام ویژه‌ای انجام شود.

ناظمی افزود: برای رسیدن هنر اسلامی و خوشنویسی به جایگاه اصلی خود باید هنرمندان عرصه خوشنویسی حساسیت، مشارکت و اهتمام بیشتری در رویداد‌های داخلی و بین المللی داشته باشند.

او با تاکید بر لزوم تقویت اقتصاد هنر در این عرصه  گفت: باید هنرمندان خوشنویس، بستر و مجال بروز این هنر را تقویت کنند و با خلق آثاری ماندگار و برجسته و ارائه آن در سطحی گسترده‌تر، نقش هنر را در زندگی مردم جدی‌تر کنند.

او گفت: در هیچ کجای دنیا، هنر از طریق دولت رشد نمی‌کند بلکه دولت‌ها تنها تسهیل کننده و راهگشا هستند و آنچه که به عنوان پدیده هنری اتفاق می‌افتد توسط خود هنرمندان انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها