حامد جعفری
فرمانده سپاه امام علی(ع)تنگستان درهمایش تجلیل از فاتحان خرمشهر وسالروز سوم خردادآزسازی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر خاطره ای شیرین بود که توانست به الگوی ملت ایران برای سرافرازی تبدیل شود.
کد خبر: ۹۳۴۴۶۱۵
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان،سرهنگ پاسداراحمدحیدری فرمانده سپاه تنگستان درهمایشی که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر وتجلیل از حماسه آفرینان عملیات بیت المقدس درسپاه ناحیه تنگستان برگزارشد گفت:سوم خرداد و فتح خرمشهر خاطره ای شیرین بود که توانست به الگوی ملت ایران برای سربلندی و سرافرازی تبدیل شود.

فرمانده سپاه امام علی(ع)تنگستان درادامه ضمن گرامیداشت این روز وپاسداشت حماسه آفرینیهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس افزود:شايد براي برخي جوانان به لحاظ شرايط سني درك وقايع دوران دفاع مقدس مشكل باشد و دليل آن غفلت از بيان نشدن كامل اين وقايع است ، اما جوانان بايد با مطالعه بيشتر با آن دوران آشنا شوند.جوانان نسل اول انقلاب به رسالتش خود به خوبي عمل كردند و جوانان امروز نيز به شهدا اقتدا كنند.

سرهنگ پاسدار به تشریح عملیات بیت المقدس پرداختند وگفتند:عمليات بيت المقدس در منطقه عمومي خوزستان به وسعت شش هزار كيلومترمربع انجام شد و سمبل اين عمليات خرمشهر است كه 20 ماه پس از آغاز جنگ تحميلي ، در اشغال عراق بود . اين منطقه از نظر ژئوپولتيكي به گونه اي است كه دشمن ناگزير از دفاع از اين سرزمين بود و در مثلثي به نام بصره ـ خرمشهر و اهواز قرار گرفته است و چهار مانع طبيعي كارون ، اروند ، كرخه و هورالهويزه آن را در بر گرفته است . بيش از هفت لشكر عراق در منطقه حضور داشت ، لذا عمليات بيت المقدس در چهار مرحله طراحي شد كه شامل عبور از كارون ، رسيدن به جاده اهواز ـ خرمشهر ، مرزهاي بين المللي و نهايتا آزادسازي خرمشهر مي شد. بعد از بررسي مجموعه عمليات ، چهار قرارگاه عمل كننده ( قدس ، فجر ، فتح و نصر) يك قرارگاه مركزي (كربلا) به فرماندهي شهيد صياد شيرازي و محسن رضايي ايجاد شد و در واقع اين علميات بزرگ توسط سپاه و ارتش به صورت مشترك انجام شد.

فرمانده سپاه امام علی(ع)تنگستان درپایان ضمن نزدیک شدن به رزمایش بزرگ سیاسی کشور تأکیدکرد:امروز به عنوان فاتحان خرمشهر باید دراین رزمایش بزرگ سیاسی حضور پیداکرده ودیگران را نیز با ایجاد امید تشویق به حضور درصحنه انتخابات نماییم.

درپایان این مراسم از فاتحان عملیات غرور آفرین بیت المقدس درسوم خرداد تقدیر بعمل آمد.

پایان خبر/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار