تبریز- مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ورزقان گفت: طی چهار دهه گذشته، علیرغم همه کاستی‌ها و مشکلات، مردم ایران همواره روزهای خوبی را در خاطر دارند و سوم خرداد از آن روزهای ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی است
کد خبر: ۹۳۴۴۶۱۶
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رجب احمدی در نشست بصیرتی خواهران حوزه رضوان ورزقان افزود: سوم خرداد، یادآور مقاومت مردم خرمشهر به عنوان حماسه ای فراموش نشدنی‌ و نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است، حماسه‌ای که هیچگاه از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به عملیات آزادسازی خرمشهر گفت: مهمترین هدف اجرای عملیات بیت‌المقدس آزادسازی خرمشهر بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در نیمه شب ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ آغاز شد و علاوه بر رهایی خرمشهر، بیرون راندن نیروهای متجاوز به پشت مرزهای بین‌المللی، نشان دادن برتری قدرت سیاسی‌- نظامی و اجتماعی جمهوری اسلامی به عراق و حامیان او در منطقه، انهدام نیروهای متجاوز در منطقه بین غرب کارون تا خط مرزی و ... را دنبال می‌کرد.

حجت الاسلام احمدی اضاقه کرد: رهایی خرمشهر از اشغال دشمن بعثی، در حقیقت از اهداف مرحله چهارم عملیات بیت‌المقدس بود که به ۱۹ ماه اشغال بخشی از حساس‌ترین مناطق خوزستان و آزادسازی خرمشهر، انجامید، عملیاتی که ضربه‌ای سنگین به توان رزمی و روحیه نیروهای عراقی وارد کرد.

وی با اشاره به آمارهای جریان آزادسازی خرمشهر گفت: برابر آمارها در جریان آزادسازی خرمشهر حدود ۱۶ هزار نیروی عراقی کشته و زخمی و ۱۹ هزار نفر از ارتشیان عراق، اسیر شدند؛ اما در کل عملیات ۲۶ روزه بیت‌المقدس که به آزادی خرمشهر انجامید قریب ۶ هزار کشته و ۲۴ هزار مجروح برای دشمن در پی داشت.

حجت الاسلام احمدی در پایان سخنان خود نتایج نظامی عملیات بیت‌المقدس را اینگونه تشریح کرد: نتایج شامل آزاد سازی پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشور اسلامی از جمله خرمشهر و تأمین ۱۸۰ کیلومتر خط مرزی، گرفتن ۱۹ هزار اسیر و ۱۶ هزار کشته از دشمن، انهدام ۶۰ فروند هواپیما، ۳ فروند هلی‌کوپتر، ۴۱۸ دستگاه تانک و نفربر، ۳۰ قبضه توپ، ۴۹ دستگاه خودرو بود و در این بین یک فروند هلی‌کوپتر، ۱۰۵ دستگاه تانک و نفربر و ۵۶ دستگاه خودرو نیز به عنوان غنیمت به دست رزمندگان اسلام افتاد.

ارسال نظرات