خبرهای داغ:
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

فتح خرمشهر آرمان ملی و حرکت غرورآفرین ملت ایران/ خرمشهر پیش روی ما انتخابات است

فتح خرمشهر به‌عنوان آرمان ملی و حرکت غرورآفرین برای ملت ایران است. خرمشهر پیش روی ما انتخابات است مهم این است که ما درکی از فضای موجود داشته‌باشیم و خودمان را مهیا کنیم در تبعیت از فرمان فرمانده‌کل قوا.
کد خبر: ۹۳۴۴۷۲۸
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار غیاثی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در جمع کارکنان سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت بر رژیم صهیونیستی اظهار داشت:  در پشت صحنه توافقی بین بایدن رئیس جمهور آمریکا و نتانیاهو شده بود که این‌بار کار غزه را یکسره کنند اما جبهه مقاومت علی‌رغم توانایی‌هایی که قابل‌مقایسه نبود و عنایت خداوند متعال در کمتر از دوازده روز شکست را به رژیم صهیونیستی تحمیل کردند.

 

وی با بیان اینکه ارتش اسرائیل پنجمین ارتش جهان است و تجهیزات و امکانات نظامی ارتش اسرائیل در خاورمیانه بی نظیر است افزود: آنچه تعیین کننده است عنایت خداوند به مسلمانان در سراسر جهان است که آتش‌بس را رژیم صهیونیستی بدون پیش‌شرط در کمتر از 12 روز پذیرفت.

 

سردار غیاثی بیان داشت: اگر روزی جبهه مقاومت با سنگ و سلاحهای نیمه سنگین مقاومت می کردند. که در برابر سلاح های مختلف رژیم صهیونیستی کارآیی نداشت امروز جبهه مقاومت مجهز به انوع موشکها و  امکاناتی است که می‌تواند در صحنه نبرد تعیین‌کننده باشد البته نقش ایران از اقدامات مستشاری و بعضی از حمایت‌هایی که این تجهیزات را در آنجا بومی سازی کرد که مرهون فداکاری پاسداران با محوریت شهید سلیمانی بود.

 

وی با اشاره به عملیات غرور آفرین بیت المقدس در دوران دفاع مقدس یادآور شد: صدام که قول داده بود در حداقل زمان خوزستان و اهواز را را به تصرف دربیاورد و خودش را به تهران برساند در شرایط آن زمان که ارتش ما درگیر غرب و کردستان بود ما به‌جهت امکانات و تجهیزات حداقل‌ها را نداشتیم و در محاصره اقتصادی بودیم بهترین زمان برای حمله به ایران بود.

 

وی اظهار داشت: بعد از 35روز مقاومت مردم ایران ، ابرقدرت‌های دنیا صدام را مورد خطاب قرار دادند که چه‌طور نتوانستی و نیروهای مردمی جلوی تو ایستادند.

 

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  افزود: بنی‌صدر سیاستی داشت که زمین بدهیم و زمان بگیریم و در آینده زمین را  از آن‌ها پس خواهیم گرفت اگر نگاه امثال بنی‌صدر و لیبرال‌های آن زمان می‌خواست محقق شود شاید مقاومت سی و پنج‌روزه هم از نگاه آن‌ها مثبت نبود.

 

وی ادامه داد: ازآنجایی‌که سپاه خودش را در تبعیت فرمان ولی‌فقیه می‌داند تکلیف خودش می‌داند ابتدا پیشگیری و اگر اتفاق افتاد در میدان عمل حاضر شود در شهریور سال شصت بنی‌صدر عزل شد و انسجام بین ارتش و سپاه شکل گرفت و چهارده طرح و چند عملیات در شورای‌عالی دفاع مصوب شد.

 

سردار غیاثی خاطرنشان کرد: چند عملیات طراحی شد تا زمان را از دشمن بگیرند اولین عملیات حصر آبادان به نام ثامن‌الائمه بود که لشکر هفتاد و هفت خراسان نقش بسزایی داشت در بعضی نقاط حساس عملیات نقش سپاه بی‌بدیل بود و سپس عملیات طریق‌القدس بود و سپس فتح‌المبین که فتوحاتی داشتیم سپس عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر بعد از نوزده ماه از دست دشمن بعثی بود.

 

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس بسیار بزرگ بود و آن را سه‌برابر فتح‌المبین و بیش‌از بیست برابر عملیات ثامن‌الائمه به‌لحاظ وسعت سرزمینی نبرد پیش‌بینی کرده‌اند گفت: عملیات بیت المقدس در کوتاه‌ترین زمان اتفاق افتاد مهم‌ترین مشکل ما منطقه نبرد بود که بین موانع طبیعی و مصنوعی محصور بود از سه طرف در محاصره آب بود و تنها محدوده‌ای طراحی‌شده بود همان نقطه هم توسط عراقی‌ها مین و سیم‌خاردار داشت.

مشاور فرمانده کل سپاه اظهار داشت: خرمشهر از دید ما و از دید صدام نقطه کلیدی بود و صدام دو بار اعلام کرد ایرانی‌ها بتوانند مجدد خرمشهر را پس بگیرند من کلید بصره را به آن‌ها خواهم داد به دلیل جغرافیای نبرد چنین مطمئن بود و از طرف غربی ها نیز خیالش را راحت می‌کردند که ایرانی‌ها به دلیل شرایط منطقه نمی‌توانند راه نفوذی برای عملیات بزرگ داشته باشند.

 

وی ادامه داد: سرانجام عملیات بیت‌المقدس در شب ده اردیبهشت سال 61 با 191 گردان آغاز شد و طی چهار مرحله طراحی در ساعت 2 بعد ازظهر سه خرداد شصت و یک خرمشهر به‌طور کامل آزاد شد و پرچم کشور بر سر درب مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآمد و رزمندگان اسلام نماز شکر بر جای آوردند.

 

سردار غیاثی با تأکید بر اینکه  فتح خرمشهر یک آرمان ملی برای ما محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: در این عملیات 5هزار و 400 کیلومترمربع از اراضی ما آزادسازی و 180 کیلومتر مرزی تامین شد و 19  هزار اسیر در این عملیات در دست رزمندگان اسلام اسیر شده‌اند و 16 هزار کشته از رژیم بعثی گرفتیم و حصول غنایم بسیار که این باعث ماندگاری فتح خرمشهر شده‌است.

 

وی اظهار داشت:  ازجمله دستاوردهای مهم فتح خرمشهر این‌که ما از حالت انفعال خارج شدیم در آن زمان ما را به‌عنوان یک انقلاب می‌شناختند اما بعد از عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر دنیا باور کرد ایران را به‌عنوان یک کشور مستقل است. صحنه کشورمان از وجود لیبرال‌ها پاک شد و انقلابیون و آزادی خواهان دنیا دل به انقلاب ایران بستند، ضدانقلاب و استکبار جهانی ناامید شده‌اند و دولت‌های دنیا پذیرفتند که ایران یک واقعیت غیرقابل‌انکار است.

 

تا زمانی‌که لیبرال‌ها در این کشور حاکم بوده‌اند حتی یک سنگر فتح نشد

مشاور فرمانده کل سپاه خطاب به نسل حاضر گفت: تا زمانی‌که بنی‌صدر و لیبرال‌ها در این کشور حاکم بوده‌اند حتی یک سنگر فتح نشد اما بعد از عزل بنی‌صدر و پاک شدن صحنه از وجود لیبرال‌هایی که حاکم بودند فرزندان امام در ارتش و سپاه توانستند پنج استان کشور را از لوث وجود دشمنان بعثی ظرف مدت پنج ماه پاک‌سازی کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: امام فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و رهبری فرمودند «ما خرمشهر های زیادی در پیش داریم» فتح خرمشهر  به‌عنوان آرمان ملی و حرکت غرورآفرین برای ملت ایران است و ما خرمشهر های زیادی را پشت سر گذاشتیم و خرمشهر هایی را در پیش رو داریم.

 

سردار غیاثی تأکید کرد: خرمشهر پیش روی ما انتخابات است که قابل‌پیش‌بینی است و بعضی خرمشهری‌ها قابله تصور نیستند مهم این است که ما درکی از فضای موجود داشته‌باشیم و بتوانیم خودمان را مهیا کنیم در تبعیت از فرمان فرمانده‌کل قوا.

 

وی یادآور شد: امام فرمودند «ما در جنگ ابهت شرق و غرب را در هم شکستیم و دوستان و دشمنان خود را در جنگ شناختیم» دفاع مقدس دستاوردهای زیادی برای ما داشته‌است و نیز خسارات و برکاتی داشته‌است اگر امروز دشمنان نظام علی‌رغم این‌که مدعی تکنولوژی برتر نظامی هستند به خودشان اجازه نمی‌دهند ورود فیزیکی به خاک ایران داشته باشند به دلیل دلاورمردی‌های است ملت ایران در طول دفاع مقدس از خود نشان داده‌اند.

 

مشاور فرمانده کل سپاه افزود: جوانان امروز اگر احساس کنند منافع ملی ما در خطر افتاده چه‌بسا بهتر از جوانان نسل اول انقلاب در میدان حاضر خواهند شد که نمونه عینی آن را در جوانان مدافع حرم می‌بینیم  وقتی به شهدای مدافع حرم می‌نگریم احساس می‌کنیم این مسیر شهادت توقف‌ناپذیر است. جوانان و نوجوانان که امروز رویش‌های انقلاب هستند بسیار بزرگ‌تر از ریزش‌ها هستند با درک، بینش، بصیرت و آگاهی با یک اشاره رهبری مسیر درست را انتخاب می‌کنند.

 

کاندیدای موردنظر ولایت باور، ولایت‌پذیر و ولایت‌مدار باشد

 وی با اشاره به اینکه امام (ره) فرمودند «ما درعین محاصره اقتصادی به خودکفایی رسیدیم» گفت: خلاقیت جوانان و ابتکارات امروز در صنایع دفاعی و نظامی و توفیقات در عرصه موشکی و هسته‌ای را مرهون مجاهدت‌هایی که در دفاع مقدس شکل‌گرفته هستیم و جوانان ما به این باور رسیده‌اند که درعین محاصره و محدودیت امکانات و تجهیزات خودشان می‌توانند تعیین‌کننده باشند همچون شهید تهرانی‌مقدم که به‌عنوان پدر موشکی ایران لقب گرفت.

 

غیاثی خاطرنشان کرد: امام فرمودند در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خودمان بایستیم و رهبری تاکید دارند که نباید نگاه ما به غرب باشد که در داخل کشور کمبود و مشکلی نداریم و نیروی کارآمد و منابع خدادادی ظرفیتی بزرگ است اما متأسفانه برخی‌ها هنوز نگاهشان به بیرون است و برنمی‌تابند آنچه جوانان غیور ما در قالب بررسی و مطالعات عمیق در خروجی طرح‌هایشان به‌جهت علمی خدشه وارد می‌کنند همه ظرفیت‌های کشور در انسجام و خروجی آن این شود که مشکلات کشور در عرصه‌های مختلف برطرف شود.

 

وی تأکید کرد: تحلیل درست عملیات‌ها در دفاع مقدس برای همه نسل‌ها امری واجب است اما آنچه اتفاق می‌افتد امروز کافی نیست باید چهره به چهر به نسل جوان منتقل شود که به پدران خود در دفاع مقدس افتخار کنند.

 

فرمانده سابق سپاه استان فارس گفت: هیچ‌گاه فراموش نکنیم رمز پیروزی ما در همه عرصه‌ها سلاح ایمان و شهادت بوده و بس و در پرتو معنویت بود که در مقابل استکبار به پیروزی رسیدیم.

 

وی متذکر شد: ما مهم‌ترین اتفاق در سال 1400  در پیش رو داریم انتخابات ریاست‌جمهوری هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید، بعضی از ریاست جمهوری‌ها در بعد از پیروزی انقلاب آمدند فرصت و بعضی تهدید بودند.

 

سردار غیاثی تصریح کرد: امروز متأسفانه درگیر برخی مشکلات و مسائل هستیم که اگر نگاه و اندیشه انقلابی بر دولت‌مردان ما حاکم بود شاید شرایط ما بهتر از آنچه بود که مردم درگیر هستند.

 

وی افزود: مهم‌ترین رسالت مردم ما این است که بنابر اینکه رهبری فرمودند تلاش کنیم حضور حداکثری اتفاق بیفتد و انتخاب اصلح داشته باشید  فقط به تأیید شورای نگهبان اکتفا نکنید بگردید صالح‌ترین را از بین کاندیداهای موردنظر پیدا کنید.

 

مشاور فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ملاک ما هم باید این باشد که کاندیدای موردنظر ولایت باور، ولایت‌پذیر و ولایت‌مدار باشد که اگر این‌گونه شد می‌توانیم اقدامات انقلابی مؤثری رقم بزنیم اگر تعلل کردیم و بدون مطالعه به فردی رسیدیم نباید ادعای صیانت از خون شهدا را داشته باشید.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار