خبرهای داغ:

کشف ۹۹ مزرعه رمزارز غیرمجاز در سمنان/ صنایع بزرگ در ساعات آزمون‌ها از مدار خارج می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه ۹۹ مزرعه رمزارز غیرمجاز در این استان کشف شد، گفت: از فردا صنایع خیلی بزرگ در ساعت برگزاری آزمون‌ها از مدار خارج می‌شوند تا دانش‌آموزان دچار مشکل نشوند.
کد خبر: ۹۳۴۴۷۲۹
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
کشف ۹۹ مزرعه رمزارز غیرمجاز در سمنان/ صنایع بزرگ در ساعات آزمون‌ها از مدار خارج می‌شوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سیدمحمد موسوی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سمنان که با موضوع گذر از پیک‌بار تابستان برگزار شد، اظهار کرد: از اواسط سال گذشته تاکنون، ۹۹ مزرعه رمزارز غیرمجاز به تعداد دو هزار و ۸۰۷ دستگاه ماینر در این استان کشف شده است.
وی با اشاره به اینکه استفاده از رمزارز‌ها مصرف برق را افزایش می‌دهد، افزود: هر یک از ماینر‌ها به اندازه یک دستگاه اسپیلت برق مصرف می‌کند و در شرایط خاموشی‌های اخیر ماینر‌های مجاز هم حق فعالیت ندارند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان تصریح کرد: از فردا صنایع خیلی بزرگ در ساعت برگزاری آزمون‌ها از مدار خارج می‌شوند تا دانش‌آموزان دچار مشکل نشوند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به دلایل خاموشی‌های اخیر گفت: امسال تابستان زودرس داشتیم و مصرف برق حدود ۲۰ درصد بیشتر نسبت به سال گذشته بود؛ درحالی‌که متوسط رشد مصرف انرژی برق در دنیا حدود سه درصد است.
موسوی‌زاده ادامه داد: در فروردین‌ماه دما به‌طور متوسط بین پنج تا ۶ درصد افزایش داشته است و کاهش نزولات جوی را نیز شاهد بودیم و نزولات جوی در استان سمنان ۵۴ درصد کاهش یافت.
وی با اینکه خشکسالی امسال در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، اضافه کرد: هر سال کشاورز بر اساس نزولات جوی برای کشت بهاره اقدام می‌کرد؛ اما امسال مجبور شد از چاه‌های کشاورزی استفاده کند و این موضوع سبب افزایش مصرف برق شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه سمنان، استانی صنعتی است، افزود: تفاهم‌نامه‌های همکاری زیادی با بخش صنعت و کشاورزی این استان برای صرفه‌جویی در مصرف برق بسته شده است.‌
نمی‌توان به‌طور دقیق زمان پایان خاموشی‌ها را اعلام کرد
موسوی‌زاده اظهار کرد: نمی‌توانیم به‌طور دقیق اعلام و قضاوت کنیم که خاموشی‌ها کی تمام می‌شود؛ اما مدیرعامل توانیر گفت که تا یک ماه آینده این خاموشی‌ها ادامه دارد.
وی تصریح کرد: مراکز حساس و مهم مانند بیمارستان‌ها مکلف هستند که به سیستم برق اضطراری مجهز شوند تا در شرایط خاموشی‌ها با مشکل مواجه نشوند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان افزود: اگر حین قطعی برق لوازم خانگی مردم آسیب دید، می‌توانند با شماره ۱۲۱ تماس بگیرند و کارشناس بیمه با مراجعه به محل، خسارت واردشده را تأیید می‌کند و هزینه آن پرداخت می‌شود.
موسوی‌زاده خاطرنشان کرد: ۷۹ پنل خورشیدی جدید در استان سمنان نصب شد و دستگاه‌های اجرایی نیز در زمینه نصب پنل‌های خورشیدی اقدام کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار