بزرگداشت حماسه آزادی خرمشهر در بوشهر برگزار شد/ تقدیر از خانواده شهدا و ایثارگران آزادسازی خرمشهر

مراسم بزرگداشت سال روز حماسه آزادسازی خرمشهر به همت سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۴۹۰۹
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام در این مراسم با اشاره به پیروزی اخیر جبهه مقاومت فلسطین گفت: مقاومت ملت مظلوم فلسطین در یک جنگ نابرابر 12 روزه مقابل صهیونیست‌ها باعث شد تا رژیم صهیونیستی تن به شکستی مفتضحانه داده و مجبور به قبول آتش بس شود.
بزرگداشت حماسه آزادی خرمشهر در بوشهر برگزار شد/ تقدیر از خانواده شهدا و ایثارگران آزادسازی خرمشهر
سردار علی رزمجو اظهار کرد: فلسطین به دلیل قرار گرفتن در قلب امپراطوری عثمانی و مجاورت با دریای مدیترانه و کانال سوئز منطقه بسیار پر منفعتی به شمار می‌رود از این رو آمریکایی‌ها در سال‌های ۱۳۰۹ شمسی و ۱۹۳۰ میلادی بر اساس اهداف استراتژیک خود و منابع استراتژیکی که در این منطقه وجود داشت بر آن شدند تا بر این منطقه تسلط پیدا کنند.
وی افزود: این منافع و منابع باعث شد دولت وقت آمریکا پس از برپایی کنفرانس صهیونیست‌ها در نیویورک در سال 1942 میلادی حمایت خود را از سیاست جدید صهیونیست‌ها برای تبدیل فلسطین به یک کشور یهودی اعلام کند.
عضو شورای تأمین امنیت استان بوشهر یادآور شد: امام خمینی (ره) در آغاز نهضت و انقلاب اسلامی با صراحت تمام نامشروع بودن رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد.
بزرگداشت حماسه آزادی خرمشهر در بوشهر برگزار شد/ تقدیر از خانواده شهدا و ایثارگران آزادسازی خرمشهر
فرمانده سپاه استان بوشهر گفت: همه دنیا در این مقاومت ۱۲ روز مشاهده کردند که فلسطینی که با سنگ و چوب می‌جنگید امروز چگونه با داشتن پهپادهای مختلف و موشک‌های متعدد قلب رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار می‌دهد.
بزرگداشت حماسه آزادی خرمشهر در بوشهر برگزار شد/ تقدیر از خانواده شهدا و ایثارگران آزادسازی خرمشهر
این یادگار دوران دفاع مقدس اظهار کرد: ملت مظلوم فلسطین با داشتن ویژگی‌هایی که این ویژگی‌ها را از عملیات‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران از جمله عملیات بیت المقدس آموخته بودند در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادند و باعث شدند این رژیم به زانو درآید و آتش بس را قبول کند.
فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام افزود: این موضوع یک شکست در مقیاس جهانی برای استکبار و رژیم صهیونیستی و پیروزی بزرگ و سترگی برای ملت بزرگ فلسطین بود.
سردار رزمجو در بخش دوم سخنان خود به سال روز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: در عملیات آزادسازی خرمشهر ما ابزار و امکانات کافی برای مقابله با رژیم بعث عراق که از همه جهات پشتیبانی می‌شد، نداشتیم اما رزمندگان اسلام با توکل بر خدا پیروزی بزرگی به دست آوردند که از جایگاه والایی برخوردار است.
وی تصریح کرد: عملیات بیت المقدس برای آزادسازی خرمشهر بازتاب جهانی بسیار زیاد و پیامدهای مختلفی داشت به طوری که در این عملیات ستون فقرات رژیم بعث عراق و غرور کاذب استکبار و رژیم بعث عراق در هم شکسته شد.
رزمجو خاطرنشان کرد: حماسه سوم خرداد مظهر اقتدار ملی و همبستگی اقشار مختلف مردم همراه با انگیزه‌های الهی بود و باعث شد آمریکا، رژیم صهیونیستی و حزب بعث عراق در دنیا تحقیر شوند.
بزرگداشت حماسه آزادی خرمشهر در بوشهر برگزار شد/ تقدیر از خانواده شهدا و ایثارگران آزادسازی خرمشهر
وی تأکید کرد: حماسه آفرینی‌های رزمندگان اسلام در عملیات آزادسازی خرمشهر نماد خودباوری و خدامحوری بود و صبر و استقامتی که جانبازان و آزادگان در این عملیات انجام دادند امروز سمبل حرکت رزمندگان در کشورهایی است که فریاد اسلام خواهی و آزادی خواهی سر داده‌اند.
فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام در بخشی از سخنان خود به مسئله انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات یک حرکت بزرگ و مانور سیاسی است که که ارزش آن از حماسه سوم خرداد کمتر نیست و همه ما لازم است تلاش کنیم تا در نظام مدیریت کشور از ویژگی‌های حماسه سوم خرداد حداکثر استفاده انجام شود.
سردار علی رزمجو اظهار کرد: امروز دشمن با تمام ابزار و امکانات خود بخصوص در فضای مجازی، حداکثر تلاش خود را به کار گرفته تا با ایجاد یأس و ناامیدی در قشرهای مختلف مردم سبب شود تا آن ها در انتخابات شرکت نکنند.
وی تصریح کرد: همین طور که در گذشته مردم ما به نقشه‌های دشمن پاسخ منفی داده‌اند در این عرصه نیز لازم است همه با هم پای صندوق‌های رأی آمده و به نامزدی رأی بدهیم که علاوه بر ویژگی‌های قانونی، یک دولت تحول گرا باشد چرا که ما امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی و فرهنگی قرار داریم.
فرمانده سپاه استان بوشهر افزود: لازم است همه ما با حضور پرشور در انتخابات به کسانی رأی بدهیم که دستاوردهای سوم‌خرداد، زحمات رزمندگان و ارزش‌های تجلی یافته دفاع مقدس را بیش از گذشته حفظ کنند.
تقدیر از خانواده شهدا و ایثارگران آزادسازی خرمشهر در بوشهر
در پایان این مراسم از جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان بوشهر در عملیات آزادسازی خرمشهر تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار