از بازنگری در طرحهای روستایی رباط کریم، تا تسریع در راه اندازی متروی پرند

مسئولان شهرستانی و استانی در رباط کریم، با هدف رفع مشکل واحدهای تولیدی و ارائه خدمات به روستائیان در محل فرمانداری این شهرستان تسکیل جلسه دادند.
کد خبر: ۹۳۴۴۹۴۴
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از غرب استان تهران،" نظام ملکشاهی"، فرماندار رباط کریم، در دهیمن جلسه ستاد رفع موانع تولید که با حضور مسئولانی از استانداری و سازمان جهاد کشاوری استان تهران برگزار شد، "کارگروه امور زیربنایی "را کارگروهی اثربخش در تولید و زیرساخت‌های عمرانی استان و شهرستان توصیف کرد اظهار داشت:رعایت الزامات قانونی و فنی از مهمترین مواردی است که همواره در جلسات کارگروه مورد تاکید است.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان ،"کار و تولید" را نوعی ایثار و از خودگذشتگی در عرصه اقتصادی کشور برشمردو افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مهمترین و بالاترین مرجع قانونی برای رسیدگی و مرتفع کردن مشکلات واحدهای تولیدی در سطح کشور است و بر این اساس مصوبات کارگروه لازم الاجرا بوده و تلاش می نمائیم، تا با همکاری و همفکری موانع را به حداقل ممکن برسانیم.

 

فرماندار رباط کریم رویکرد کارگروه زیربنایی و توسعه استان و ستاد رفع موانع تولید را در حوزه کمک به توسعه صنایع، استقرار واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی دانست و عنوان کرد: به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی، به ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام، رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست و جهاد کشاورزی و دریافت پروانه ساخت  برای واحد های تولیدی تشکیل جلسه داده شد.

 

ملکشاهی، یکی از اهداف مهم تشکیل این جلسه را بازنگری در مسائل مرتبط با طرح‌های روستایی، کاربری‌ها و ضرورت بازنگری و چالش‌های این طرح ها دانست و اشاره کرد:کمک به قشر کم در آمد و بی خانمان شهرستان رباط کریم یکی از دغدغه های اساسی مسئولان این شهرستان است که با اختصاص زمین در روستای منجیل آباد برای ساخت مسکن برای این قشر می توان کمک شایان توجهی به این همشهریان داشت.

 

وی یکی دیگر از اهداف طرح های روستایی را تلاش برای ماندگاری روستانشینان، جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر و حفظ کاربری اراضی را از اهداف اصلی در شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: با این اقدام اقتصاد روستا رونق می‌گیرد که باید با تلاش مضاعف تسریع شود.

 

چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران نیز که در جلسه حضور داشت، گفت: تسهیل در ارائه خدمت به روستانشینان از قبیل صدور پروانه‌های ساختمانی در کوتاه‌ترین زمان و تسریع در بازنگری طرح‌های روستایی و تغییر کاربری پس از دریافت نظر دستگاه‌های مرتبط، تاکید کرد.

 

لازم به ذکر است از مسائل مهمی که در این جلسه به آن اشاره شد:  اراضی ۱۸ هکتاری شهرک صنعتی پرند، لزوم تسریع در راه اندازی متروی پرند، بررسی مشکلات کانال آب محمدیه، اراضی وقفی کامیون داران و تعدادی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بررسی شد.

 

گفتنی است در پایان جلسه از طرح های بازنگری روستایی در روستای منجیل آباد و وهن آباد بازدید به عمل آمد.

 

انتهای پیام//

ارسال نظرات
آخرین اخبار