برگزاری نشست بصیرتی پایوران سپاه ناحیه دامغان

نشست بصیرتی پایوران سپاه ناحیه مقاومت بسیج دانغان در محل حسینیه شهدای گمنام و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد .
کد خبر: ۹۳۴۴۹۷۲
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ نشست بصیرتی پایوران سپاه ناحیه مقاومت بسیج دانغان در محل حسینیه شهدای گمنام و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد .

در این برنامه دکتر محمود قاسمی کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: تاریخ تکرار می شود با این تفاوت که ابزار در طول زمان تغییر می کنند.

وی افزود: ما باید از مذاکره های انجام شده در طول تاریخ درس بگیریم. مقام معظم رهبری در باب مذاکره توصیه به عدم انجام آن کردند ولی تیم دولت قبول نکردند.

او ادامه داد: در زمان حضرت علی(ع) ایشان در باب مذاکره دو نکته را فرمودند: اول اینکه من به معاویه اعتماد ندارم و دوم اینکه فرمود ابن عباس برای مذاکره برود اما اطرافیان امام به هیچ یک از این توصیه ها توجه نکردند و ضربه آن را هم خوردند.

قاسمی تصریح کرد: همان گونه که حضرت علی(ع) در مقابل رای لشگر خود ایستادگی نکرد ، مقام معظم رهبری هم در مقابل خواست مردم ایستادگی نمی کند. رهبری هم دو شرط برای مذاکره داشتند که عملی نشد .
ایشان با بیان این نکته که هیچ گاه جریان انقلابی مخالف مذاکره نبوده است گفت: مذاکره شرایطی دارد که اگر فراهم شود انجام می شود، اولین شرط آن این است که مذاکره زمان دارد و دومین شرط آن اینکه چه کسی مذاکره کند؟ مطمئنن مالک اشتر با ابوموسی تفاوت عمیقی دارند. انقلابی ها طرفدار جنگ نیستند.
وی افزود : در تیم مذاکره کننده نفوذی های زیادی بودند و در طی مذاکرات ۲۷ امتیاز به طرف های مقابل داده شد بدون اینکه حتی یک امتیاز بگیرند در حالی که رهبری گفتند در قبال واگذاری هر امتیاز ، یک امتیاز دریافت کنید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار