جلسه شورای دانشگاهیان شهرستان شاهرود با موضوع انتخابات برگزار شد+ تصاویر

شاهرود_جلسه شورای دانشگاهیان شهرستان شاهرود با موضوع انتخابات برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۵۵۰۶
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
جلسه شورای دانشگاهیان شهرستان شاهرود با موضوع انتخابات برگزار شد+ تصاویربه گزارش خبرگزاری بسیج، جلسه شورای دانشگاهیان شهرستان شاهرود با حضور رؤسا و مسؤولین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان شاهرود با موضوع انتخابات در حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود پس از تلاوت قرآن کریم و عرض خیر مقدم راجع به دو محور شعار سال مقام معظم رهبری در ۱۴۰۰ و همچنین بحث انتخابات و برنامه‌های حضور حداکثری مردم در انتخابات مطالبی را اظهار و بر هماهنگی و مشارکت در یک کار جمعی بزرگ در دانشگاه‌های سطح شهرستان تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نظری با تأکید بر لزوم استمرار جلسه دانشگاهیان حداقل یکبار در هر فصل بر موارد زیر تأکید کرد: اساتید در تخصص‌های گوناگون شناسایی و برای آن‌ها جلساتی ترتیب داده شود و پیش نویس برنامه‌ها تا یک ماه دیگر جهت اجرا به دانشگاه‌ها ارسال شود.
وی افزود: جلساتی با حضور هیأت رئیسه دانشگاهها، امام جمعه شهرستان و مسؤولین ارشد شهرستان برگزار و بیانیه جهت حضور حداکثری و مشارکت دانشگاه‌ها (با پر رنگ کردن شخصیت قاسم سلیمانی) صادر شود.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین کهساری ضمن عرض خیر مقدم به دانشگاهیان حاضر در جلسه گفت: ما در انتخاب با رأیی که می‌دهیم، خودمان را مطرح می‌کنیم و منتخب‌ها معرف ما هستند. در هر انتخابی که انجام می‌دهیم هم ما نمایندگان خود را معرفی می‌کنیم و هم نمایندگان انتخاب شده معرف ما هستند که چه تفکر و اعتقادی داریم.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان با بیان اینکه سه عنصری که دلالت بر معرفت افراد می‌کند کتاب، نماینده و هدیه است به افراد مورد اعتماد از دیدگاه قرآن اشاره کرد و افزود: از دیدگاه قرآن افرادی مورد اعتماد هستند که دارای ویژگی‌هایی باشند که از آن جمله کسانی که دارای تدین هستند و مواظبت در خصوص تهمت نزدن، غیبت نکردن مواظبت داشته باشند و در اعتقادات و ارزش‌ها ایستادگی و مقاومت داشته باشند.
وی ادامه داد: تعهد و تخصص در کنار یکدیگر را دارا باشند و دارای سعه صدر و توان و تحمل افکار مخالفین و دیگران را داشته باشند که در قرآن اشاره فرمود: ه است:" لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُفٌ رَحِیمٌ. " و توجه به معنویات و ارزش‌ها و مقابله با زشتی‌ها را داشته و دشمن ستیزی داشته و تخصص و تعهد را توامان داشته باشد.
کوهساری اضافه کرد: رأفت و مهربانی و ندادن وعده‌های پوچ و دوری از تبزیر یعنی نباید خود را صالح معرفی کند و رقبا را به سفاهت متهم کند و باید بین ظاهر و باطن موافقت وجود داشته باشد از ویژگی‌های کاندیدای اصلح است.
در ادامه جلسه اعضاء و مسؤولین دانشگاه‌های شهرستان شاهرود نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند که شاه حسینی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه غیر انتفاعی اظهار کرد: برنامه مهم و اول ما در خصوص انتخابات کار در فضای مجازی به صورت عمومی جهت مشارکت و حضور حداکثری مردم باید باشد.
داروغه مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور نیز ابراز کرد: نتیجه و باز خورد کار‌های فرهنگی اعلام شود و یک نفر برای پاسخگویی به شبهات دانشجویان معرفی شوند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی وردنجانی معاون نهاد دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در این نشست با بیان اینکه اقتدار معرفت شناختی را باید به دانشجویان نشان بدهیم، گفت: یک شخصیت ملی و اسلامی با رویکرد مردمی بودن مثل سردار شهید سلیمانی را ترویج کنیم و مبانی سواد رسانه‌ای را بصورت کلاس آنلاین برای عموم دانشگاهیان ترویج کنیم و منابع مالی دانشگاه برای برنامه‌های حضور حداکثری برای کارکنان پای کار بیایند.
عاشوریان مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی نیز در این نشست با بیان اینکه بعضی از ستاد‌های سطح شهر مثل فریضتین برای دانشگاه‌ها برنامه ریزی نکرده اند، گفت: هسته‌های کوچک در دانشگاه‌ها بطور مجزا کار‌های بزرگی انجام داده اند و ماندگار شده اند و مبانی و مبنای شبهات دانشجویان توسط جملات کوتاه و قصار پاسخ داده شود.
دکتر شاهرخ آقایان معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز با بیان اینکه بسیاری از ایده‌ها و نظرات و تجربیات در دانشگاه‌های مختلف به صورت مشترک موثر است بر ایجاد امید در بین دانشجویان در خصوص شغل، ازدواج و... تاکید و اظهار کرد: این موارد باعث می‌شود دانشجویان و نسل جوان احساس کنند که با شرکت در انتخابات به زندگیشان رونق بخشیده می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین اکرمی معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان سمنان در خصوص لزوم حضور حداکثری در انتخابات که باعث قوی شدن جمهوریت نظام می‌شود تأکید و گفت: کار جمعی باعث هم افزایی و همدلی می‌شود و ایجاد جلسات همفکری بین نخبگان و اساتید ایده پرداز و خلاق و جلسات هم اندیشی در بین صاحبان تخصص و جلسات با صاحبان صنعت و رساندن گلایه‌ها و خلأ‌های قانونی و موانع و شناسایی گره‌ها و رساندن به گوش مسئولان مورد توجه قرار گیرد.
قائم مقام بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود با بیان ملاک‌های انتخاب از نظر مقام معظم رهبری تصریح کرد: نظرات مقام معظم رهبری راه را برای افکار مختلف روشن نموده است.
سید حمید هاشمی راهکار برون رفت از مشکلات را انتخاب دولت جوان و انقلابی دانست و ابراز کرد: تولید محتوا و پادکست، فعالیت در فضای مجازی، ترتیب جلسات بصیرتی از جمله کار‌های بسیج دانشجویی در امر انتخابات است و همچنین لازم است بنری حاوی بیانیه از سمت دانشگاه‌ها زده شود.
رئیس دانشگاه علوم قرآنی نیز در خصوص انتخابات با اشاره به تشکیل کار گروه و جلساتی با مشارکت همه دانشگاه‌ها به برنامه ریزی برای شیوه بکارگیری و استنادات دینی و روانشناسی اشاره کرد و افزود: حداکثر استفاده از فضای مجازی که مهمتر از فضای حضوری است به دلیل اینکه همه افراد اطلاع پیدا می‌کنند باید مورد دقت باشد.
محمدی در خصوص تبلیغات انتخابات نیز گفت: باید از تکنیک وحدت گرایی استفاده و بحث ولایت فقیه و پایداری نظام جمهوری اسلامی را محور قرار داد و از دو قطبی سازی بپرهیزیم و جلساتی برای اساتید بگذاریم، چون حلقه وصل دانشجویان هستند و سؤالات و شبهات پرتکرار مطرح و جواب قانع کننده داده شود و جوان گرایی دولت را جهت انگیزه به جوانان مطرح کنیم و شعار‌های پر جاذبه جهت حضور حداکثری را پر رنگ کنیم.
خانم حسین پور معاون نهاد علوم پزشکی و دکتر قربانی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی نیز با بیان بخشی از برنامه‌های فضای مجازی ویژه دانشگاهیان بخشی از برنامه‌های حضور حداکثری و مشارکت در انتخابات و برنامه‌های فرهنگی دانشگاهیان را تشریح کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار