جانشین اسبق فرماندهی سپاه روح الله:

اعتماد به دشمنان با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست/ رکن اصلی عملیات ها ایمان به نصرت الهی بود

سردار نور خدا قاسمی گفت:امروز می توانیم با فرهنگ و روحیه عملیات بیت المقدس و دفاع مقدس که شاخصه های مهم آنها توکل بر خدا و اعتماد به جوانان بود از مشکلات داخلی و منطقه ای به راحتی عبور کنیم.
کد خبر: ۹۳۴۵۵۱۳
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سردار نورخدا قاسمی پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس در آیین گرامیداشت یوم الله سوم خرداد در جمع پاسداران ستاد سپاه روح الله استان مرکزی گفت:خرمشهر ۱۸ ماه در اسارت نیروهای عراقی بود و عراقی ها خرمشهر را به یک دژ نفوذ ناپذیر تبدیل کرده بودند و فتح خرمشهر را غیر ممکن می دانستند و با ایجاد کردن یک شبهه جزیره در خرمشهر شرایطی ایجاد شده بود که برای عراقی ها کاملا مساعد و برای ایرانی ها که قصد بازپس گیری آن را داشتند بسیار نامناسب بود.

وی افزود:شرایط به گونه ای رقم خورده بود که بازپس گیری خرمشهر در آن شرایط از اهمیت زیادی برخوردار بود و همه مردم و رزمندگان ایران سراغ خرمشهر را می گرفتند و آزادی خرمشهر به عنوان یک دغدغه مهم برای مسئولین و رزمندگان محسوب میشد.

سردار قاسمی تاکید کرد:صدام با وجود استحکاماتی که در خرمشهر ایجاد کرده بود آزادی خرمشهر را غیر ممکن می دانست تا جایی که گفته بود اگر ایرانی ها خرمشهر را بتوانند پس بگیرند من کلید بصره را به آنها خواهم داد.

جانشین اسبق فرماندهی سپاه روح الله یاد آور شد:تجارب فرماندهان نظامی در جنگ های جهانی اول و دوم در اسارت خرمشهر تجمیع شده بود و کلیه راه های نفوذ در خرمشهر را بسته بودند که عملیات الی بیت المقدس با این شرایط برنامه ریزی شد.

وی عنوان کرد:آنچیزی که قبل از شروع عملیات بیت المقدس برای فرماندهان و رزمندگان بسیار حائز اهمیت تلقی میشد دعا و توکل بر خدا بود و رمز پیروزی در عملیات را تنها در دعا و توکل بر خدا می دانستند و همه طالب نصرت الهی بودند.

سردار قاسمی گفت:عملیات بیت المقدس در سه مرحله برنامه ریزی شد که مرحله اول آن عبور از کارون که خود یکی از عملیات های پیچیده بین المللی محسوب می شود چرا که نیاز به نیرو، آموزش و ابزار خاص داشت و البته رزمندگان توانستند آن را با موفقیت انجام دهند و سراسر این مرحله از عملیات اعجاز الهی نمود داشت.

جانشین اسبق فرماندهی سپاه روح الله اظهار کرد:مرحله دوم عملیات در حدفاصل جاده اهواز خرمشهر انجام میشد و قرار بر این بود که در تنها زمین خشکی که میشد در آن عملیات انجام داد بازپس گیری شود که این هم با موفقیت انجام شد و در کل دو مرحله عملیات طی ۱۰ الی ۱۲ روز انجام شد.

وی بیان کرد:سرعت عمل نیروهای خودی در اجرای مراحل عملیات بسیار قابل تحسین بود و برنامه ریزی صحیح عملیاتی از دیگر معجزات الهی بود که خداوند به رزمندگان عنایت کرد.

جانشین اسبق فرماندهی سپاه روح الله خاطرنشان کرد:در مرحله سوم عملیات که منتهی به شلمچه میشد و رکن اصلی آن در پل نو اتفاق می افتاد از اهمیت بسیاری برخوردار بود و وقتی رزمندگان توانستند به آن دست پیدا کنند عراقی ها در یک محاصره کامل قرار گرفتند که ادامه عملیات از این منطقه شروع شد و رزمندگان توانستند با نهایت دقت و برنامه ریزی های صحیح فتح خرمشهر را رقم بزنند.

سردار قاسمی با بیان اینکه در کلیه عملیات های دفاع مقدس نهایت دقت و برنامه ریزی انجام می شد افزود:  رکن اصلی اجرای عملیات ها توکل به خدا و ایمان به نصرت الهی بود.

وی در ادامه گفت:امروز می توانیم با فرهنگ و روحیه عملیات بیت المقدس و دفاع مقدس که شاخصه های مهم آنها توکل بر خدا و اعتماد به جوانان بود از مشکلات داخلی و منطقه ای به راحتی عبور کنیم.

جانشین اسبق فرماندهی سپاه روح الله تصریح کرد:وقتی نیروهای جوان و متخصص ما میتوانند موشک نقطه زن و پهپادهای پیشرفته بسازند پس به راحتی می توانیم با به کارگیری همان الگوها وضعیت سایر مواردی که مشکل در آنها وجود دارد را اصلاح کنیم.

سردار قاسمی بیان داشت:اقتصاد و فرهنگ با به کارگیری روحیه و فرهنگ دفاع مقدس متحول می شود و لذا همه مشکلاتی که با آن روبه رو هستیم با فرهنگ جهادی و انقلابی قابل حل است.

وی عنوان کرد:اعتقاد به قدرت و نصرت الهی خداوند و اعتماد به نیروهای جوان و ظرفیت های داخلی اگر مورد توجه ما باشد قطعا پیروزی های بزرگ نصیب ملت خواهد شد.

جانشین اسبق فرماندهی سپاه روح الله گفت:اعتماد به دشمنان با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست و اگر مشکلات با مردم درمیان گذاشته شود و جوانان و ظرفیت های داخلی به کارگیری شوند قطعا موفقیت های بزرگ به دست خواهیم آورد.

سردار قاسمی خاطرنشان کرد:سیلی هایی که امروز بر صورت آمریکایی ها، رژیم کوک کش صهیونیستی و حامیان آنها توسط امت مسلمان نواخته می شود به برکت مکتب اسلام و اندیشه حضرت امام(ره) است و باید قدر این مقطع ارزشمندی که در آن قرار گرفتیم به خوبی بدانیم.

ارسال نظرات