روابط عمومی حوزه امامزاده سیدمعصوم (ع) خبر داد:

تداوم طرح شهید سلیمانی در حوزه امامزاده سیدمعصوم

به همت معاونت اجتماعی حوزه مقاومت امامزاده سیدمعصوم (ع) طرح شهید سلیمانی در مقابله با ویروس کرونا، بصورت روزانه و مجدانه با همکاری مراکز بهداشت اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۳۴۵۶۸۲
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم؛ به همت معاونت اجتماعی حوزه مقاومت بسیج امامزاده سیدمعصوم (علیه السلام) ناحیه ویژه شهرستان قم، طرح ملی سردار دل‌ها شهید سلیمانی در مقابله با ویروس کرونا در غالب تیم‌های مراقبتی، نظارتی و حمایتی بصورت روزانه و مجدانه با همکاری مراکز بهداشت محدوده این حوزه مقاومت، اجرا می‌شود.

شاهرخ بیگی مسئول معاونت اجتماعی در حوزه امامزاده سیدمعصوم (ع) در گفت: وگو با خبرنگار بسیج ضمن تشریح جزئیات این طرح گفت: طرح شهید سلیمانی از ابتدای اسفندماه سال ۱۳۹۹ آغاز شده و تا کنون بصورت روزانه و پیوسته در حال انجام می‌باشد. این طرح در رابطه با خانواده‌های افرادی است که به کروناویروس مبتلا شده اند، به این صورت که با همکاری نیرو‌های متخصص مراکز بهداشت به منزل مبتلایان به کروناویروس مراجعه میشود و تست سریع کرونا از خانواده‌های آن‌ها در منزل گرفته میشود.

وی افزود: در این طرح که بیشتر تمرکز بر پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره شیوع آن می‌باشد، روزانه حدود ۳۰ الی ۵۰ نفر از مردم محله‌های حوزه مقاومت امامزاده سیدمعصوم (ع) توسط تیم مراقبتی، غربالگری می‌شوند و در صورت ابتلا به این ویروس، خدمات فعال مراقبتی و پزشکی ارائه شده و داروی مورد نیاز بیماران تامین میشود.

معاون اجتماعی حوزه امامزاده سیدمعصوم (ع) اضافه کرد: از دیگر اقدامات تیم مراقبتی، ارجاع فرد مبتلا به بیمارستان یا مرکز منتخب کووید ۱۹ با هماهنگی اورژانس استان قم در صورت نیاز و ثبت و ارائه گزارش خدمات روزانه است.

شاهرخ بیگی در رابطه با فعالیت‌های تیم‌های حمایتی و نظارتی، گفت: تیم‌های حمایتی علاوه بر مشخص کردن مناطق پرخطر و پر تردد منطقه، افراد نیازمند و بی بضاعت مالی را شناسانی کرده و تحت پوشش بسیج و مراکز نیکوکاری جهت خدمات رسانی قرار میدهند.
تیم‌های نظارتی نیز از همکاری با تیم‌های مراقبتی جهت ضدعفونی منازل افراد مبتلا تا ضدعفونی اماکن پرخطر و ارزیابی و نظارت بر واحد‌های صنفی و صنعتی فعالیت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: بسیج تا کنون به مدد الهی و اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری همیشه در این صحنه و دیگر صحنه‌های مهم حاضر بوده است و از همه مردم عزیز ایران خواهشمند هستیم نهایت تلاش خود را در رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی جهت پیشگیری و کنترل با ویروس جهش یافته کرونا انجام دهند.


شاهرخ بیگی در پایان این گفت: وگو ضمن عرض خدا قوت به همه بسیجیان و جهادگرانی که در این عرصه مهم فعالیت میکنند، تشکر و برای آن‌ها آروزی سلامتی و تندرستی کرد.

انتهای پیام/ امیرفرزانه
ارسال نظرات