خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مستضعفین :

مدیریت و استحصال آب آشامیدنی و کشاورزی در صدر برنامه ها است

مسئول سازمان بسیج مستضعفین گفت: توصیه رهبر انقلاب است که برنامه جامع محرومیت زدایی به اجرا برسد و در صدر برنامه ها مدیریت و استحصال آب آشامیدنی و کشاورزی است که در کوتاه مدت است.
کد خبر: ۹۳۴۵۸۴۵
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،  سردار سلیمانی مسئول سازمان بسیج مستضعفین استان عصر امروز در مراسم افتتاحیه قنات روستای خاداب کبودان اظهار داشت: آب عنصر حیاتی برای زندگی بشر است به خصوص در کشور ما که پهناور است و به اقلیم خشک تعلق داریم و به خصوص در خراسان جنوبی که مدتهاست دچار خشکسالی و مشکل کم آبی هستیم. اگر مردم از دیرباز در  تاریخ ارزش آب را می دانستند و وجود چند هزار رشته قنات در استان نشان می دهد که مردم به اهمیت آب واقف بودند و باید استفاده بهینه از این منابع شود و حالا بیشتر از گذشته باید ارزش منابع را بدانیم.

 

وی عنوان کرد: سازمان بسیج در پروژه های محرومیت زدایی و سازندگی مدیریت آب در مناطق روستایی در اولویت کارها است در سالهای گذشته و سال جاری جزو اولویت هایمان کمک به حفظ منابع آب روستاهای مناطق محروم در بخش آب شرب وکشاورزی بوده است .

 

سلیمانی متذکر شد: از تکنیک های جدید باید استفاده‌کنیم مرمت قنات ها و کانال کشی و انتقال آب بدون هدر رفت.  در حال حاضر این پروژه ها با همت جهاد کشاورزی و مشارکت بسیج سازندگی به بهره برداری می رسد و در بقیه موارد اعلام آمادگی برای کمک در این بخش داریم.

 

وی افزود: توصیه رهبر انقلاب است که برنامه جامع محرومیت زدایی به اجرا برسد در مدت کوتاهی  که علارغم تمام خدمات نظام اسلامی انجام داده و بسیار گسترده است بتوانیم محرومیت ها را با مشارکت مردم کاهش دهیم. در صدر برنامه ها مدیریت  و استحصال آب آشامیدنی و کشاورزی است که در کوتاه مدت است.

 

مسئول سازمان بسیج مستضعفین گفت: در میان مدت هم اقدامات راهبردی در دستور کار نظام اسلامی است که از آبهای دریای عمان که متصل به اقیانوس هند است پروژه ها شروع می شود که مناطقی که از این اقلیم از آب کافی برخوردار شوند.

 

وی ادامه داد: سپاه استان با مشارکت استانداری و دستگاه ها اقدامات خوبی در محرومیت زدایی  و کارنامه درخشانی در این خصوص داشتند و جای تشکر از سپاه انصار الرضا و بسیج سازندگی استان و سایر مدیران و دستگاه های مربوطه استان است.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها