خبرهای داغ:
نماینده بنیاد فرهنگی و خیریه ابراهیمی:

اجرای 8پروژه آبرسانی در مناطق محروم خراسان جنوبی

در خراسان جنوبی هشت پروژه در دست اجرا داریم و آبرسانی به روستای گزخت اولین پروژه ای است که به بهره برداری رسیده است. سه میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های آبرسانی خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۳۴۵۸۴۷
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمدرضا قربانی جامی نماینده بنیاد فرهنگی و خیریه ابراهیمی در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در مراسم بهره برداری از آیین اتمام و بهره برداری از ۳۷ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی و ۲۸۵ کارگاه کمک اشتغال خرد و خانگی، اظهار کرد: بنیاد خیریه ابراهیمی سهمی در آبرسانی به روستای گزخت داشته است.

وی افزود: فعالیت این خیریه به صورت کشوری در حوزه های مسکن، معیشتی، مدرسه سازی، آبرسانی است.

نماینده بنیاد فرهنگی و خیریه ابراهیمی عنوان کرد: از نیمه سال گذشته کار آبرسانی به ۴۰۰ روستا در سراسر کشور با همکاری این خیریه آغاز و تاکنون بخش اعظمی از آن به بهره برداری رسیده است‌

قربانی بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری این تعداد روستا به ۱۴۰۰ مورد افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: در خراسان جنوبی هشت پروژه در دست اجرا داریم و آبرسانی به روستای گزخت اولین پروژه ای است که به بهره برداری رسیده است.

نماینده بنیاد فرهنگی و خیریه ابراهیمی با بیان اینکه پروژه های در سطح استان پراکنده است، گفت: سه میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های آبرسانی خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

کاری فرمانده ناحیه سپاه شهرستان زیرکوه نیز در این مراسم، اظهار کرد: در شهرستان زیرکوه ۴۶ صندوق قرض الحسنه بسیج با بیش از دو هزار عضو و یک میلیارد و دویست میلیون تومان سرمایه داریم.

وی افزود: ۳۵۰ اشتغال از طریق این صندوق ها ایجاد شده است.

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان زیرکوه بیان کرد: گردان های رزمی نیز در این شهرستان فعال است.

کاری عنوان کرد: بسیج سازندگی به عنوان معین توسعه و پیشرفت شهرستان زیرکوه در نظر گرفته شده که در این راستا ۹۳ پروژه تعریف شد که تا به امروز ۶۰ پروژه به پایان رسیده است.

وی عنوان کرد: مجموع اعتباری که برای این تعداد پروژه در نظر گرفته شده ۱۱.۵ میلیارد تومان بوده که ۵.۵ میلیارد تومان سهم بسیج سازندگی و سپاه بوده است.

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان زیرکوه گفت: چند درخواست از زبان مردم و عشایر شهرستان دارم. مهمترین دغدغه مردم آب و تامین علوفه برای دام است. در شهرستان زیرکوه هدررفت رواناب داریم که میتوان برای تامین آب از آن استفاده کرد.

کاری به محصولات کشاورزی راهبردی زیرکوه از جمله زرشک و زعفران اشاره کرد و افزود: افین زیرکوه قطب تولید زرشک است اما کشاورزان در بحث فروش و قیمت پایین زرشک با مشکلاتی مواجه اند. ساختمان پایگاه ها و حوزه های مقاومت نیز از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها