خبرهای داغ:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خبر داد

تهیه و توزیع ۱۱ هزار بسته معیشتی توسط هلال احمر استان همدان

همدان-مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از تهیه و توزیع ۱۱ هزار بسته معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۵۹۲۳
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

تهیه و توزیع ۱۱ هزار بسته معیشتی توسط هلال احمر استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، علی سنجربیگی در مراسم توزیع بسته‌های معیشتی که به همت جمعیت هلال احمر شهرستان همدان در مسجد المهدی همدان برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا امدادگران استان همدان اقدامات ارزنده و مؤثری در راستای مقابله با ویروس انجام دادند.

وی افزود: در راستای این اقدامات امدادگران و داوطلبین جمعیت هلال احمر استان از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۱ هزار بسته معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه تهیه و در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه خدمات و امدادرسانی‌ها ادامه دارد، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا امدادگران استان همدان با ۷۰۰ برنامه داوطلبانه در قالب طرح آمران سلامت، ناظران سلامت و شهید «حاج قاسم سلیمانی» توانستند به ۲۶۴ هزار مردم استان همدان خدمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: امدادگران و داوطلبان استان همدان از ابتدای شیوع ویروس کرونا همچون امدادگران دفاع مقدس که دوشادوش رزمندگان در میدان حضور داشتند با کمک‌های مومنانه توانستند با این ویروس به خوبی مقابله کنند.

سنجربیگی با بیان اینکه امروز در سراسر استان در ۶ خانه هلال همزمان حدود ۶۰۰ بسته معیشتی به علاوه آن ۱۱هزار بسته معیشتی توزیع خواهد شد، ادامه داد: امروز ۱۰۰ بسته در خانه هلال کوی کوثر همدان توزیع خواهد شد.

وی عنوان کرد: خانه هلال در راستای توسعه خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر و تاب‌آوری جوامع محلی تشکیل شده است که علاوه بر وظایف ذاتی جمعیت هلال احمر اقداماتی نظیر کمک مومنانه و توسعه و توانمندسازی اجتماعی محلات را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ابراز داشت: جمعیت هلال احمر امروز برای افتتاح خانه هلال کوی کوثر را در نظر گرفته است که علاوه بر آموزش کمک‌های اولیه و تشکیل تیم‌های امدادی که جزء وظیفه ذاتی جمعیت هلال احمر است آموزش توانمندسازی اجتماعی مردم این منطقه با همکاری سایر ارگان‌های خدمت رسان ذیربط نظیر شهرداری، کمیته و بهزیستی و ... انجام شود.

وی با بیان اینکه اولین اقدام خانه هلال این منطقه توزیع بسته‌های معیشتی است، گفت: از مردم منطقه انتظار داریم در راستای ارائه اطلاعاتی و نیازمندی‌ها با خانه هلال همکاری کنند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه این برنامه در راستای طرح مشارکت اجتماعی داوطلبان در مناطق کم برخوردار است، اظهار داشت: در این طرح یک سری اقدامات در محله‌های کم برخوردار شهر در راستای توانمندسازی افراد نیازمند در حاشیه شهر انجام می‌شود.

سیلوانا صلح میرزایی با بیان اینکه این طرح با افتتاح خانه هلال محله کوی کوثر شروع شده است، افزود: به مناسبت آزادسازی خرمشهر ۱۰۰ بسته غذایی معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف اجرای این طرح در سراسر کشور توانمندسازی است، گفت: در این طرح توانمندی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... مدنظر است.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر عمده‌ترین مشکل کشور ما مشکل اقتصادی است، مطرح کرد: در این راستا قصد داریم با کمک گرفتن از توانمندان و خیرین اقداماتی را انجام دهیم تا بخشی از مشکلات اقتصادی را بر طرف کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات