این رویکرد که حس پختگی بیش از پیش در شورای نگهبان را به مردم القا می‌کند باعث شده که حواشی بسیاری حول این نهاد انقلابی و در جهت تخریب آن ایجاد شود.
کد خبر: ۹۳۴۵۹۵۳
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

حجت الاسلام داریوش حسن زاده در یادداشتی ذیل عنوان «رویکرد جدی شورای نگهبان تداوم بخش انقلاب اسلامی است» آورده است:

در روز های اخیر تب و تاب انتخابات بیش از هر موضوع دیگر داغ بوده است

شورای نگهبان این بار با رویکردی جدی‌تری پا به عرصه تایید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گذاشته است.

این رویکرد که حس پختگی بیش از پیش در شورای نگهبان را به مردم القا می‌کند باعث شده که حواشی بسیاری حول این نهاد انقلابی و در جهت تخریب آن ایجاد شود.

آن چیزی که قابل دفاع است شورای نگهبان نهادی فراجناحی است یعنی وابسته به جریانات سیاسی، حزبی و گروهی نیست بلکه تنها مظهر اسلامیت و جمهوریت نظام اولویت است و به ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی توجه ویژه داشته است و به نظر بنده فارغ از همه چیز واکنش‌های هیجانی علاج کشور نیست.

برخی افراد امروز درخواست دارند شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها از قانون کوتاه بیاید.

بنظرم بهتر است این وابستگی های سیاسی را کنار گذاشته و یک بار برای همیشه به شورای نگهبان اعتماد کنیم. شورای نگهبان مفسر و پاسدار قانون اساسی است و نمی‌تواند سلیقه‌ای رفتار کند.

قانون برای همه یکسان است و قطعاً شورای نگهبان بر اساس اسناد مستند، مستدل و متقن اعلام‌ نظر کرده است.

بیاییم به دور از احساسات و هیاهو پیش قدم بشویم و اگر احساس می‌کنیم در حق کسی اجحافی صورت گرفته است.

سند محکم‌تری هم به مردم و هم به شورای نگهبان ارائه دهیم تا بررسی‌ها مجدد صورت گیرد در غیر این صورت هجمه‌ها قابل دفاع نیست بلکه آنچه که لازم است به آن توجه شود اصل برابری همگان در برابر قانون است.

به عنوان نمونه نمی‌توان مصوبات شورای عالی امنیت ملی را نادیده گرفت و به راحتی از آن عبور کرد.

البته بنا نیست به مصداق‌ها ورود بشود ولی احساس شد خالی از لطف نیست که گاهاً تمثیل‌های جهت شفافیت بهتر عنوان شود.

بر فرض کاندیدایی، فرزندانش در کشورهای متخاصم باشند و او به عنوان رییس جمهور ملت ایران انتخاب شود. به نظرشما آیا با کوچکترین تهدیدی علیه فرزندان‌شان سست نمی‌شوند؟ چه تضمینی وجود دارد تا بین جان فرزند و منافع کشور منافع کشور را انتخاب کنند؟

یا افرادی که علاوه بر عملکرد ضعیف، سو مدیریت و نابسامانی های ایجاد شده پرونده کیفری آنها محرز شده است و یا بعضاً افرادی که علاوه بر مشکلات دیگری دنبال برجسته کردن قومیت گرایی بودند و یا گاهاً بعضی از افراد شرایط لازم را نداشتند و یا در نگهداری اسناد محرمانه دقت کافی نداشتند و یا سخرانی‌های ساختار شکنانه انجام دادند.

همه اینها ادله‌های محکمی هستند که چنین افرادی قطعاً نمی‌توانند امانت دار خوبی برای مردم باشند.

ارسال نظرات