فرمانده سپاه میانه:

شهید حجازی؛ عالمانه، بصیرانه و عاشقانه در رکاب ولایت بود

تبریز- فرمانده سپاه میانه گفت: شهید حجازی؛ شهیدی بود که بسیار زحمت کشید و کمتر شناخته شد. او سالهای عمرش را عالمانه، بصیرانه و عاشقانه در رکاب ولایت سپری کرد.
کد خبر: ۹۳۴۶۲۱۰
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسین محمدی با بیان اینکه آن شهید والامقام، خود را همواره سرباز ولایت می دانست و نمونه واقعی یک پاسدار اسلام و قرآن بود، بر الگو گیری از خصوصیات فردی، اخلاقی و اجتماعی منحصر به فرد ایشان تاکید کرد.

وی یادآور شد: او کسی بود که در روزهای مه آلود؛ بصیرانه و انقلابی عمل کرده و در تزریق روح امید به جامعه، بسیار کوشا بود، از مقاومت در برابر حکومت پهلوی نهراسید، از جانبازان و زخم خوردگان دفاع مقدس و دوران ابتدایی انقلاب بود، تا پایان عمر در رکاب ولایت مبارزه کرد، در سازمان بسیج به خوبی درخشید، خود را وقف اسلام و انقلاب کرد، و در اواخر عمر شریفش، آماده دفاع از حرم و رزم در سپاه قدس شد.     

محمدی با اشاره به اینکه شهید حجازی از فاتحان خرمشهر در عملیات بیت المقدس بود، از این عملیات به عنوان کلیدی ترین عملیات های دفاع مقدس یاد کرد و اظهار داشت: رزمندگان اسلام با تقدیم بیش از 6000 شهید و 24000 جانباز برای بازپس گیری خاک کشور با چنگ و دندان، تمامی اهداف و نقشه های دشمن را به هم ریخته و آنان را مایوس کردند و امروز تبیین این عملیات ها و دستاوردها به دانش آموزان، امری ضروری و حیاتی است.

وی با یادآوری حوادث تلخ و شیرین خردادماه، ارتحال امام را از تلخی های تاریخ در خردادماه دانست و با بیان اینکه امام خمینی(ره)، عامل اصلی عزت، عظمت، شکوه، مقاومت و صلابت کشور است و امثال شهید حجازی، پرورش یافته مکتب او بودند، گفت: امروز خرمشهر آزاد است ولی خرمشهرهای بسیاری در پیش روی برای آزادسازی داریم که یکی از مهمترین آنها فتح خرمشهر اعتقادی است چراکه اگر دشمن بتواند بر اعتقادات ما تسلط یابد، همه داشته هایمان بر باد خواهد رفت.

محمدی لازمه برون رفت از تمامی مشکلات کشور را حفظ وحدت و اتحاد ملی در حضور حداکثری مردم و انتخاب افراد اصلح برای تصدی مدیریت های کشور عنوان کرد و متذکر شد: امروز شورای نگهبان با اقدامی انقلابی، دشمن را از دستیابی به اهدافش مایوس کرده است لذا مورد هجمه و بمب باران شدید دشمن در فضای مجازی و حقیقی است و در تلاش است تا با تحریک شمرها و ابن ملجم های زمان، شیرازه انقلاب را بر هم بریزد ولی آگاهی و حرکت بصیرانه مردم، بار دیگر آنها را ناکام خواهد گذاشت.

   آیین گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار سیدمحمد حسین زاده حجازی در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار