جایگاه مهم تحقیق و پژوهش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین دارایی در جلسه هیات امنای پژوهشسرای دانشآموزی شهرستان اظهار داشت: تحقیق و پژوهش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از جایگاه مهمی برخوردار است.
وی بیان داشت: برابر این سند، رویكرد آموزش و پرورش از نظامی صرفاً آموزشی به سمت روشهای تربیت و تدریس فعال و روشهای یادگیری فعال مبتنی بر حل مسئله تغییر پیدا كرده است كه در دل این تغییر رویكرد، مقوله پژوهش مورد تاكید قرار گرفته است.
دارایی تغییر حافظه محوری به پژوهشمحوری و تربیت دانشآموزانی خلاق و نوآور را از دیگر تاكیدات سند تحول برشمرد و افزود: آنچه در ذهن و حافظه بلندمدت دانشآموزان میماند، تجربه های شخصی و گروهی است که با هدایت معلمان انجام گرفته و به مهارت تبدیل شده است.
وی با تاکید بر لزوم یادگیری پژوهشمحور توسط دانشآموزان، اظهار داشت: یادگیری که مبتنی بر پژوهش باشد، ماندگار خواهد بود و پژوهشسرای دانشآموزی نقش بسیار مهمی در تحقق این مهم دارد.
مدیر آموزش وپرورش نهاوند ادامه داد: در پژوهشسرای دانشآموزی است که می توان از طریق حل مسئله، پروژهها و جشنوارههای علمی پژوهشی، دانشآموزانی پژوهشگر، خلاق و مبدع تربیت کنیم.
وی با تاکید بر لزوم ارتباط موثر و پیوستهی مدارس با پژوهشسرای دانش آموزی، گفت: دانشآموزانی که در دوران تحصیل خود در مدرسه، در فعالیتهای گروهی و پژوهشی فعالیت دارند، در دوران تحصیلات دانشگاهی نیز این راه را ادامه داده و بسیار موفقتر عمل میکنند.
انتهای پیام/