«محترمی» گفت:برداشتن غبار محرومیت و مظلومیت از مناطق محروم یکی از رسالت های مهم بسیج سازندگی است که در این راستا شتابنده حرکت می کنیم و هیچ گونه توقفی در این مسیر نخواهیم داشت.
کد خبر: ۹۳۴۶۲۴۵
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ «امید محترمی» مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی ظهر امروز(شنبه) در آیین بازدید علیرضا نظری رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی از این سازمان اظهار کرد: هدایت و پشتیبانی اردوهای جهادی یکی از مهترین اولویت های بسیج سازندگی است که علاوه بر تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی خدمت رسانی به مردم دنبال می شود که هم اکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادگران فعال هستند که در عرصه های مختلف به مردم خدمات ارائه می دهند.

محترمی بیان کرد: امروز رویکرد فعالیت های گروه های جهادی کاملا تخصص محور است و بیش از ۲۲ هزار نفر در سطح استان سازماندهی شده اند و تنها در سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار نفر روز در عرصه های مختلف به مردم خدمات ارائه شده و گروه های جهادی یکی از عرصه های موفق برای پای کار آوردن مردم در صحنه های مختلف است.

وی ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از اولویت های مهم بسیج سازندگی است که با رویکرد مردمی کردن اقتصاد و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد درون گرا دنبال می شود.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: صندوق های قرض الحسنه ،آموزش های مهارتی با رویکرد توانمند سازی و ارائه تسهیلات سه برنامه مهم بسیج سازندگی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است که هم اکنون بیش از ۶۵۰ صندوق قرض الحسنه در سطح استان با رویکرد مردمی فعال هستند که ایجاد ۹ هزار فرصت شغلی در طی ۵ سال اخیر تنها بخشی از عملکرد است.

وی افزود: راه اندازی کارگاه های خرد و کوچک یکی از برنامه های مهم در این راستا است و بیش از ۸۰ درصد اشتغال ایجاد شده پایدار هستند و در سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی های لازم برای برگزاری ۲ هزار کلاس مهارتی برای توانمند سازی در دستور کار است که با ارائه گواهینامه معتبر و حمایت های لازم اشتغال زایی صورت می گیرد.

محترمی اضافه کرد: محرومیت زدایی در عرصه عمرانی و غیر عمرانی از دیگر ماموریت های مهم بسیج سازندگی است که در بخش عمرانی ساخت ۱۹۰ واحد مسکونی، بازسازی ۱۷۰ واحد مسکونی برای ولی نعمتان و اجرای ۱۴۰ پروژه مربوط به بخش کشاورزی و روستایی تنها بخشی از عملکرد در طی یک سال گذشته است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: در بخش غیر عمرانی محرومیت زدایی اهدای ۸۵۰ جهیزیه به زوج های جوان ، ۲۲ هزار بسته لوازم التحریر، ۱ میلیون پرس غذای گرم و بسیاری از اقدامات دیگر تنها بخشی ازخدمات محرومیت زدایی در سال ۹۹ است.

وی اضافه کرد: در بخش عمرانی بسیج سازندگی ظرفیت ها و توانمندی های بسیاری دارد که می توانیم برای آبادانی و سازندگی شهرها و مناطق محروم پای کار بیاوریم و در این راستا می توانیم کاملا خودکفا عمل کنیم که نمونه آن ایجاد کارگاه اسکلت سازی بود که اقدام بسیار موفقی انجام شد.

محترمی اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال دستورالعمل بومی بسیج سازندگی استان ابلاغ و به شهرستان ها ارسال شده که نیاز به همیاری و مشارکت سایر دستگاه های استانی داریم و امیدواریم با حمایت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی در این اجرای مأموریت ها موفق عمل کنیم.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: بسیج سازندگی همواره از هدایت ها و حمایت های مجلس انقلابی یازدهم کمال تشکر را دارد و انتظاری که امروز از مجلس و دولت داریم این است که در کنار گروه های جهادی باشند تا بتوانیم خدمات موثر و امیدبخشی به ولی نعمتان انقلاب ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برداشتن غبار محرومیت و مظلومیت از مناطق محروم یکی از رسالت های مهم بسیج سازندگی است که در این راستا شتابنده حرکت می کنیم و هیچ گونه توقفی در این مسیر نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات