پیام تبریک مسئول سازمان بسیج ورزشکاران به مناسبت روز بسیج ورزشکاران

سرهنگ دوم پاسدار سعید داودی ، مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و روز بسیج ورزشکاران را در پیامی تبریک گفت.
کد خبر: ۹۳۴۶۲۸۲
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،سرهنگ دوم پاسدار سعید داودی مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان با صدور پیامی روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و روز بسیج ورزشکاران را تبریک گفت. متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
17 شوال به مناسبت سالروز مبارزه دلاورانه و جوانمردانه امام علی( علیه السلام ) با عمر بن عبدود و شکست دشمن و سربلندی اسلام، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامیده شده است.
آنچه مسلم است ثبت جهانی فرهنگ پهلوانی و ایین ورزش زورخانه ای در سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی ناملموس، افتخاری ماندگار محسوب می شود و هدیه فرهنگی ایرانیان به فرهنگ جهانیان است.
فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و اموزه های دینی ما ایرانیان ریشه دارد ،بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر از ان اشاعه ان در فرهنگ عمومی جامعه و تسری ان در مراودات و کارهای روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع)همراه است ، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می آید.
هر ایرانی برای پاسداشت فرهنگ پهلوانی که مبتنی بر تمدن غنی ایرانی است و گسترش ورزش زورخانه ای که برای ما فراتر از ورزش أهمیت دارد و به میراث فرهنگی ناملموس تبدیل شده، باید کوشا باشیم.
در این بین آنچه اهمیت دارد علاوه بر وظیفه فردی، نقش آفرینی نهادهای متولی در این عرصه بویژه فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای و وزارت ورزش و جوانان است تا با برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای شاهد سرایت روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در کلیه ورزش ها باشیم.
اینجانب با گرامی داشتن مقام ارزشمند و فاخر پهلوانان و مروجان فرهنگ پهلوانی و گسترش دهندگان ورزش زورخانه ای، ١٧ شوال که در تقویم ملی ایران به به عنوان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای به ثبت رسیده را به تمامی ورزشکاران و دوستداران این فرهنگ مانا و انان که با صداقت و صلابت شرایط در عرصه ورزش را برای إیجاد رقابتی سالم همراه با هیجان و در عین حال حفظ اخلاق اسلامی و پهلوان صفتی فراهم می آورند تبریک می گویم.
شایسته است روز بسیج ورزشکاران را هم گرامی بداریم و از ورزشکاران بسیجی به دلیل حضور ارزشمند در رویدادهای ورزشی و حفظ روحیات پهلوانی به نیکی یاد کنیم.
امید است مصادیق بارز مرامنامه پهلوانی از جمله ،مهر ،وفا ، سخا ،گذشت ،عیب پوشی و مردم داری و اخلاص و ... روز به روز هم در عرصه ورزش و هم بیش از قبل در جامعه تسری یابد.

 

سرهنگ دوم پاسدار سعید داودی
مسئول بسیج ورزشکاران سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان

ارسال نظرات