برگزاری آیین نکوداشت روز فرهنگ پهلوانی و بسیج ورزشکاران در دشتستان

آیین نکوداشت روز فرهنگ پهلوانی و مراسم تجليل از جانبازان و ایثارگران جامعه ورزش و اعضاء ستاد اجرایی یادواره شهدای و رزشکار دشتستان به مناسبت سالروز فرهنگ پهلواني (روز بسيج ورزشكاران) برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۶۳۷۳
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان : این مراسم با حضور نوروزی فرماندار شهرستان دشتستان، سرهنگ غلامپور فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه(ع)، بهروزیان‌ فرد مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان ،کمارج حاجی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتستان، فروغی مدیر کانون بسیج ورزشکاران شهرستان، مهدوی مسئول اقشار سپاه حضرت جواد الائمه، سیدفاضل حسینی مسئول بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، ثبوت رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، فتحی رییس هیات ورزش جانبازان و معلولین برگزار گردید.

 

 

 برگزاری آیین نکوداشت روز فرهنگ پهلوانی و بسیج ورزشکاران در دشتستان

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع): ورزشکاران جانباز قهرمانانی  هستند که درمیادین ورزشی پیشتازهستند

سرهنگ غلامپور فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) شهرستان گفت:جانبازان عزیز که به نوعی بخواهیم تعریف کنیم قهرمان قهرمانانی که امروز تقدیرمی شوند یک روز بهترین کار راانجام دادند که  قهرمان وپهلوان هستند،پهلوانانی که درشب عملیات به طرف کسی رفتند که احتمال داشت جانشان راازدست دهند.

وی افزود:ورزشکاران جانباز قهرمانانی  هستند که با وجود نقص عضو در میادین ورزش های گوناگون پیشتاز هستند و ما به وجودشان ا فتخارمی کنیم.

 برگزاری آیین نکوداشت روز فرهنگ پهلوانی و بسیج ورزشکاران در دشتستان

فرمانداردشتستان:در ورزش زورخانه ای و پهلوانی گوهرهای گرانبهایی نهفته است

در این مراسم فرماندار دشتستان با گرامی داشت یادوخاطره همه ی شهدا بویژه شهدای ورزشکارگفت:امروز بسیارخوشحال هستم که درجمع شما عزیزان ورزشکارهستم وافتخارمی کنم .

ایشان درادامه باتبریک روز فرهنگ پهلوانی وزورخانه ای افزود: روز فرهنگ پهلوانی وزورخانه ای فرصت خوبی است برای پرداختن به موضوع ارزشمندی خصایل گرانبهای انسانیت را که در خودش نهادینه کرده است، یعنی ما هرچه بیشتر به این مسائل گرانبها توجه کنیم قطعاً تاثیر گذاری خودش را دارد.

فرمانداردشتستان درادامه به مقوله ورزش پهلوانی که درحوزهکاری بدون‌تعارف جایگاه بالایی دارداظهارداشت: ورزش پهلوانی در بخش اعتماد به نفس و خودباوری و خلاقیت و ...... فوق العاده تاثیر دارد، وقتی فردی اعتماد به نفس و خودباوری پیدا کرد بدون شک موفقیت های رابدست می آورد و شرایط خوبی برایش ایجاد می‌شود.

نوروزی افزود:ما هرچه بتوانیم بایددر حوزه ورزش بیشتر تلاش و دقت کنیم و برنامه ریزی هدفمند داشته باشیم و ما مسئولین هم نیز بر حسب وظیفه ،حمایت و پشتیبانی کنیم، بدون شک در حوزه جوانان ورزشکاران و درنهایت در حوزه شهرستان اقدامات و موفقیت‌های خوبی را خلق می‌کنیم که می‌تواند در بحث جامعه سالم خوب و موثر باشد.

ایشان با اشاره به مقوله ورزش پهلوانی که خود ارزشمند است تصریح نمود: ورزشکاران ما با تاسی از مولای متقیان حضرت علی (ع) ورزش پهلوانی را انتخاب کردند ،زیرا حضرت علی علیه السلام دارای نماد سخاوت و جوانمردی بودودرس جوانمردی و انسانیت حتی در جنگ نیز به جهانیان آموخت.

فرماندار دشتستان با یادآوری اینکه ما باید به ورزش پهلوانی توجه کنیم افزود: دراین ورزش پهلوان تربیت می شود و فقط به زور و بازو توجه نمی شود بلکه به اخلاق و انسانیت در ورزش پهلوانی توجه می شود.

ایشان درپایان گفت: در ورزش زورخانه ای و پهلوانی گوهرهای گرانبهایی نهفته است که این گوهر گرانبهای زورخانه نماد سخاوت، ایثار، از خودگذشتگی، جوانمردی، شجاعت، و بدون شک تواضع و فروتنی و افتادگی است است که اگر توجه کنیم در بحث سلامت جامعه قطعاً تاثیر گذاری زیادی دارد.

 برگزاری آیین نکوداشت روز فرهنگ پهلوانی و بسیج ورزشکاران در دشتستان

بهروزیان فرد مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان بوشهرضمن تبریک روز فرهنگ پهلوانی وتشکرازبرگزارکنندگان این مراسم دراین مراسم گفت:17شوال روزی است که امیرالمؤمنین علی (ع)، عمربن عبدود که قهرمان نامی کفار بود را در جنگ خندق شکست داد به همین مناسبت این روز در تقویم کشورمان «روز فرهنگ پهلوانی» نامگذاری شده است، روزی که ایمان بر کفر پیروز شد.

ایشان با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای 135 شهید ورزشکارمی باشد افزود: 60 شهید ورزشکار متعلق به شهرستان دشتستان می باشد،وامروزباعث افتخاراست که سالنها وباشگاه ها ی ورزشی به نام شهدا ارزشمند نامگذاری شده است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان بوشهرتصریح نمود:یکی ازاولویت های ما احداث سالن ورزش زورخانه ای وباستانی درشهرستان دشتستان است که امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی دراین حوزه باشیم.

ایشان در ادامه گفت:با وجودبیماری کرونا به جامعه ورزشکاران خسارات زیادی وارد شد ،حتی سالنها وباشگاه های بدنسازی که بیشترسالنها استجاری بود به خاطر تعطیل شدن خسارات خیلی زیادی وارد شد که دوباره با تعدادمحدود وبارعایت پروتکل های بهداشتی فعال شدند.

 برگزاری آیین نکوداشت روز فرهنگ پهلوانی و بسیج ورزشکاران در دشتستان

كمارج حاجي رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان دشتستان ضمن خوش آمد به مسئولین و ورزشکاران گفت:همه مامی دانیم باتوجه به فرهنگ دینی که ماداریم ورزش پهلوانی همان مردانگی وشجاعت وصلاوت وپاکی است.

وقتی اسم مردومردانگی می آید نمی شودیاد نکنیم از قهرمان وسرداردلها حاج قاسم سلیمانی که ایشان نه تنها درایران بلکه درتمام کشورهای مسلمان ازایشان به افتخار نام می برندوورزش پهلوانی، ویژگی‌های معنوی و اخلاقی خاص خودش را دارد که موردتوجه سردار بود و او را جذب می‌کرد.

ایشان ضمن تقدیراز برگزارکنندگان مراسم یادواره شهدای ورزشکارکه درسال 98 برگزارشد افزود:شهداحق بزرگي بر تك تك ما دارند چرا كه قدرت، عزت ، دين، آبرو، استقلال ، پيشرفت و اقتدار كشور مديون خون شهداء است.

 برگزاری آیین نکوداشت روز فرهنگ پهلوانی و بسیج ورزشکاران در دشتستان

در این مراسم علی فروغی مدیرکانون بسیج ورزشکاران دشتستان افزود اهداف کانون بسیج ورزشکاران تحقق و عینیت بخشیدن به رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف ورزشی و توسعه همه جانبه فعالیت‌های فرهنگی و بصیرتی، منش پهلوانی در قالب برنامه‌های بسیج ورزشکاران مانند آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ ایثار، شهادت، فداکاری و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا با دیدار با خانواده شهدای ورزشکار است.

مدیرکانون بسیج ورزشکاران دشتستان بیان نمود: کل شهدای ورزشکار ثبت‌ نام شده در بسیج ورزشکاران تا کنون 60شهید میباشد که دارای فعالیت ورزشی در رشته های فوتبال، والیبال، دومیدانی وکاراته هستند که به سازمان معرفی کردیم.

فروغی تصریح کرد: از جمله اهداف جامع بسیج ورزشکاران ایجاد تعامل و همگرایی سازنده با جامعه بزرگ ورزش، برگزاری یادواره شهدای ورزشکار، برگزاری دوره‌های آموزش منش پهلوانی ویژه مربیان فعال ، مشارکت فعال ورزشکاران بسیجی و تاثیرگذاری آن‌ها بر فضای عمومی جامعه ورزش کشور، تشکیل گروه های جهادی وجمع اوری وتوزیع کمکهای مومنانه به نیازمندان، بالا بردن ارزش‌های دینی و انقلابی و حضور در میادین بین‌المللی جهت رساندن پیام انقلاب است.

در این مراسم از جانبازان و ایثارگران جامعه ورزش و اعضاء ستاد اجرایی یادواره شهدای ورزشکار دشتستان تجلیل به عمل آمد، اسامی جانبازان و ایثارگران تجلیل شدهبه شرح زیرمی باشد:

ورزشکار جانباز، علی کرم اسماعیلی فاتح قله‌های ایران ورزشکار جانباز، محمد حسینی قهرمان پرتاب وزنه و نیزه رقابت‌های ملی

ورزشکار جانباز، غلامرضا مریدیان فاتح قلل مختلف ایران

ورزشکار جانباز، بهرام تاجی فرد قهرمان تیراندازی و ویلچررانی و تنیس روی‌میز

ورزشکار جانباز، غلامحسین معلم پیش‌کسوت ورزش، قهرمان رشته دوومیدانی و عضو تیم فوتبال

ورزشکار ایثارگر، امرالله ثبوت رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای

ورزشکار ایثارگر، ستار فتحی رییس هیات جانبازان و معلولین

ورزشکار ایثارگر، علی‌محمدکمارج حاجی ریاست اداره ورزش و جوانان، پیش‌کسوت فوتبال

ورزشکار محمد رضا علی‌پور، منتخب هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای

ورزشکار علیرضا دهقان کمارج، منتخب هیات پهلوانی و زورخانه ای

سید فاضل حسینی، عضو هیات اجرایی ستاد یادواره شهدای ورزشکار دشتستان

ستار یحیایی مسئول بسیج فرهنگیان وعضو هیات اجرایی ستاد یادواره شهدا ورزشکار

انتهای پیام/

ارسال نظرات