خبرهای داغ:
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس کمیته‌های کشوری اپیدمیولوژی و واکنش سریع برای کووید ۱۹ گفت: کارنامه و عملکرد کاشان در مدیریت اپیدمی کرونا نسبت به میانگین کشوری موفق و مثبت است.
کد خبر: ۹۳۴۶۷۳۵
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان، حمید سوری پس از نشست با فرماندار ویژه کاشان اظهار داشت: گزارش‌ها و بررسی‌های کشوری، مقایسه با آنچه که در کاشان انجام گرفته و بازدیدهای میدانی موید این است که این شهرستان در مدیریت اپیدمی نسبت به میانگین کشوری کارنامه موفق بر جای گذاشته و جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه کاشان در زمینه میانگین اندازه‌های مربوط به اپیدمی از جمله شاخص‌هایی مثل مرگ و میر، کُشندگی بیماری یا بحث کنترل بیماری و اپیدمی نسبت به میانگین کشوری، بقیه استان‌ها و شهرستان‌های دیگر موفق بوده است، افزود: این شهرستان با پیک‌های رخ داده نسبت به سراسر کشور توفیقات خیلی خوبی داشته که  این  مهم موید تلاش و سخت‌کوشی در ارتباط با مدیریت اپیدمی، همدلی و همکاری مدیران کاشان است.

سوری با تقدیر از همه افرادی که به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم در مدیریت اپیدمی کرونا در کاشان نقش اثرگذار دارند، گفت: مدیریت ارشد شهرستان نیز که نقش هماهنگی این مجموعه را انجام می‌دهد قابل تحسین است.

رییس کمیته‌ کشوری اپیدمیولوژی و واکنش سریع مقابل کووید ۱۹ با اشاره به تجربه‌ای که در بازدیدهای استان‌ها و شهرستان‌های مختلف داشته است، تصریح کرد: وجود همدلی و همکاری متقابل از مهم‌ترین مولفه‌های توفیق مدیریت اپیدمی است که مقام‌های ارشد و کلیدی استان و شهرستان نیز می‌توانند نقش اساسی در آن داشته باشند.

وی با اشاره به استعدادهای بالقوه و خاص کاشان که این شهرستان نسبت به منطقه‌های دیگر کشور متمایز می‌کند، اظهار داشت: وجود ظرفیت‌های گردشگری، فعالیت کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و اقتصادی مهم از سویی فرصت خوبی برای استفاده و جذب کمک های مومنانه و داوطلبانه شده است و از طرفی می‌تواند تهدیدی برای این شهرستان و تبعات ناشی از اپیدمی باشد.

وضعیت کرونایی شهرستان‌ کاشان در برهه کنونی نارنجی است.

ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها