گروه جهادی شهید علیمردانی این روزها در حاشیه شهر مشهد با فعالیت‌‌های جهادی خود لبخند رضایت بر لب حاشیه نشینان ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۳۴۶۸۲۶
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، خدمت بی منت گروه‌های جهادی در حاشیه شهر مشهدمقدس و مناطق کم برخوردار این شهر همچنان باقوت ادامه دارد.

یکی از کارکردهای مهم گروه‌های جهادی این است که خلاءها را پر می‌کنند و آنجا که نهادها و ارگان‌های دولتی به هر دلیلی در انجام وظایف محوله و ذاتی خود کوتاهی می‌کنند این گروه‌های جهادی پای کار می‌آیند.

آنان فعل خواستن و همت برخورداری از یک محیط بهتر را صرف می‌کنند و لبخند رضایت را بر روی لبان خدمات گیرندگان خود می‌نشانند.

این روزها شاهد هستیم که گروه جهادی قرارگاه شهید علیمردانی فعالیت خود را در حاشیه شهر مشهد دنبال کرده و اهداف و چشم‌اندازهایی را نیز برای سال 1400 دنبال می‌کند.

رضا حسن خدابخشی؛ مسئول قرارگاه جهادی شهید علیمردانی در این زمینه در گفت و گو با خبر نگار تسنیم در مشهد اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما در سال جدید خدمات دهی به نیازمندانی است دارای «شکاف کام» هستند؛ ما هزینه درمان این بیماران را تقبل می‌کنیم.

وی افزود: برنامه بعدی بحث ازدواج آسان و فرزندآوری است که قرارگاه به زوج‌های نیازمند برای تهیه جهیزیه، سیسمونی کمک و تا یک سال برای  کیفیت مطلوب زندگی زوج‌ها خدمات مشاوره‌ای داده می‌شود و اگر در این یک سال بعد ازدواج دارای فرزند شوند، هزینه زایمان در بیمارستان‌های دولتی را پرداخت می‌کنیم.

مسئول قرارگاه شهید علیمردانی بیان کرد: قرارگاه شهید علیمردانی مردم نهاد بوده و از سال 89  با حضور جوانان فارغ‌التحصیل رشته‌های مختلف مهندسی پزشکی، معلم، روحانی؛ با هدف خدمت رسانی به بیماران نیازمند تشکیل شده است. 

خدابخشی افزود: از اردیبهشت سال 96 تیم پزشکی به صورت تخصصی فعالیتش را شروع کرده و 150 پزشک متخصص، دندانپزشک، پیراپزشک رایگان به بیماران نیازمند در بحث‌ ویزیت، داروها و عمل‌های جراحی کمک می‌کند.

وی بیان کرد: مجموعه تیم پزشکی و عمرانی ما، تیم واکنش سریع است که در مواقع بحران و حوادث طبیعی در کل کشور بلافاصله اعزام و کمک‌رسانی انجام می‌دهند، در سیل آق قلا، حوادث لرستان،خوزستان، سیستان، تیم جهادی ما به همراه تجهیزات، دارو حضور یافته و برای خدمات‌رسانی به آسیب دیدگان در سیستان به همراه تیم پزشکی، تیم عمرانی هم برای بازسازی منازل آسیب دیده حضور داشتند.

مسئول قرارگاه شهید علیمردانی مطرح کرد: در زمینه فنی مهندسی، نیروهای جهادگر کارهای بسیار خوبی؛ برای بازسازی و ساخت منازل نیازمندان حاشیه شهر مشهد انجام شد که به صورت  تخصصی مشغول فعالیت هستیم، همچنین در شهرستان‌های سبزوار، روداب،کلات، تایباد، تربیت جام، ساخت منازل و بازسازی را داشته‌ایم. 

وی عنوان کرد: همزمان با شیوع کرونا نیروهای جهادگر فعالیت‌های خود را در تولید ماسک و محلول ضدعفونی شروع کردند که شهر مشهد در ایام کرونا دچار کمبود ماسک و محلول نسبت به باقی شهرستان‌ها نبود و تمام پایگاه‌های بسیج و سالن‌های ورزشی برای تولید ماسک فعالیت می‌کردند و ما در ایام کرونا بیش از 23 هزار محلول و ماسک در بین نیازمندان توزیع کردیم.

خدابخشی افزود: طرح مطهر را در ایام کرونا؛ برای حاشیه شهر راه‌اندازی کردیم؛ با ایجاد ایستگاه‌هایی با هدف غربالگری، توزیع ماسک رایگان و اگر فرد نیاز به درمان داشت به پزشک ارجاع داده می‌شد، سامانه پیامکی با هدف کمک به خانواده‌هایی که در ایام کرونا دچار اختلاف شده بودند در حاشیه شهر راه اندازی کردیم تا با ارسال پیام به آنان خدمات روانپزشکی، و مشاوره به صورت رایگان داده شود.

وی در پایان تصریح کرد: نیروهای جهاد گر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بیماران صعب‌العلاج که توانایی خروج از منزل را نداشته‌اند با حضور در منزل آنان را ویزیت و تحت درمان قرار می‌گرفتند‌.

ارسال نظرات