خبرهای داغ:

عاملان وضع موجود با چه رویی به میدان آمدند/با شورای ضعیف چاله‌های شهر پر نمی‌شود

نماینده، ولی فقیه در خوزستان گفت: کسانی که باعث به وجود آمدن وضع موجود و کوچک شدن سفره مردم شدند، با چه رویی به میدان انتخابات آمدند.
کد خبر: ۹۳۴۶۹۱۲
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، حجت‌الاسلام سیدعبدالنبی موسوی‌فرد عصر امروز در دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های خوزستان که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر می‌ببینیم مردم اکنون تا حدی بر سر دوراهی قرار گرفتند اثر عملکرد برخی مسوولین بوده است. هر کجا طبق مشی مقام معظم رهبری پیش رفتیم نتیجه مطلوب گرفتیم، نمونه موفقش محور مقاومت در منطقه است.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان گفت: تاریخ را که مرور کنید پر از خودخوانی و خداخوانی هستیم همانطور که دیدیم برخی با مشاهده تصمیم شورای نگهبان گفتند که ما اصل انتخابات را تحریم می‌کنیم، این همان خودخوانی است، در حالی که ما باید مردم را به سمت خدا دعوت کنیم.

وی ادامه داد: دشمن ۴۲ سال است برای نابودی انقلاب اسلامی انتظار می‌کشد، اما ثابت شده که انتظاری بیهوده است. هر کجا مدیر انقلابی بر سر کار بوده و به معنی واقعی کلمه انقلابی عمل کرده موفق بوده‌ایم.

موسوی‌فرد بیان کرد: در این سال‌ها معیشت مردم را به سمت شرایط سخت بردند، اما با کمال تعجب باز هم به صحنه آمدند و مدعی شدند که می‌توانند وضعیت را اصلاح کنند در حالی که چند سال کار به دست همین‌ها بود، اما چه شد که کار را اینچنین بر مردم سخت کردند. عاملان وضع موجود با چه رویی به میدان آمدند؟

وی افزود: آیا فقط در ایران ما سیستم نظارتی هست و شورای نگهبان داریم؟ در اکثر کشور‌های دنیا که آرای مردم اثربخش است و دموکراسی معنایی دارد، یک سیستم نظارتی وجود دارد. خوب است وقت بگذاریم و تحقیق کنیم که سیستم نظارتی انتخابات در کشور‌های دیگر چگونه است. در کشور‌هایی مثل ایتالیا، نروژ، فرانسه، آمریکا و خیلی کشور‌های دیگر سیستم نظارتی برای انتخابات هست.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: اگر بین مردم برویم و بپرسیم که آیا مخالفند که کسانی که سفره مردم را کوچک کردند و میلیارد‌ها تومان سرمایه مردم را به باد دادند تایید صلاحیت نشوند، چه پاسخی می‌دهند؟ برخی خود را اکثریت مردم می‌خوانند و می‌گویند اکثریت مردم مخالف تصمیم شورای نگهبان بودند، اما این اکثریت و این آمار را از کجا کشف کرده‌اند؟

وی ادامه داد: باید در جهت افزایش مشارکت کار و تلاش کنیم و زنجیره تواصی که حضرت آقا فرمودند: تقویت کنیم، اما متاسفانه دیدیم که در سالی که باید سال گشایش باشد برای مردم، متاسفانه عرصه را بر مردم تنگ کردند تا به اهداف خودشان برسند.

موسوی‌فرد گفت: انقلابی باید هزینه بدهد، اکثر ساز و کار‌های کشور به دست رئیس جمهور است لذا از این باب می‌گوییم اهمیت انتخابات زیاد است.

وی افزود: برای انتخابات شورای شهر اگر سرمان را پایین بندازیم و مثلا با نگاه قومیتی رای بدهیم، خب شورای ضعیفی سر کار می‌آید که طبعا شهردار ضعیفی را سر کار می‌آورند و پس از انتخابات می‌بینیم که چاله‌های شهر پر نمی‌شود. باید بگردیم و از میان چهره‌های متخصص و انقلابی و کاربلد افراد مناسب را برای شورای شهر انتخاب کنیم، اگر شخصا به جمع‌بندی نرسیدیم از افراد معتمد و آگاه بپرسیم.

وی درباره چند دستگی در جبهه انقلاب نیز بیان کرد: شیطان بر سر صراط مستقیم می‌نشیند و همین است که در جبهه باطل انقدر تفرقه نمی‌بینیم. در شورای شهر لیست‌های متعدد مصلحت نیست، در ریاست جمهوری هم مصلحت نیست همه کاندیدا‌ها تا آخر پافشاری کنند.

انتهای پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار