خبرهای داغ:

هدایت نهاد تعلیم و تربیت از فرآیند توسعه مرکز محوری به محله محوری

شاهرود_مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، گفت: نهاد تعلیم و تربیت می‌کوشد تا فرآیند توسعه را از قدرت محوری به برنامه محوری، از مرکز محوری به محله محوری و از کالبدمحوری به مردم محوری هدایت کند.
کد خبر: ۹۳۴۶۹۵۷
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فرمانده سپاه ناحیه شاهرود، مشاور اجرایی مدیر کل، مدیر آموزش و پرورش شاهرود، مسئولان سوادآموزی استان و شهرستان، جمعی از اعضای شورای معاونین، شورای اسلامی شهر، بسیج فرهنگیان، مسئول دفتر امام جمعه و آموزش دهندگان، کارگاه مهارتی-کارآفرینی خیاطی، در مرکز یادگیری محلی ولیعصر افتتاح شد.
کارکرد سواد، ایجاد تغییر مثبت در زندگی
مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در این مراسم ضمن تشکر از کلیه فعالان و موثران حوزه سوادآموزی، مرکز یادگیری محلی را، فرصتی دوباره برای شکوفایی استعداد و بروزآوری تجارب بزرگسالانی دانست که به هر دلیلی از قافله تعلیم و تربیت جامانده اند.
محمد دستورانی؛ کارکرد سواد را، ایجاد تغییر مثبت در زندگی دانست و تصریح کرد: چینش علیمانه و حکیمانه عناصر در یک مجموعه، می‌تواند منجر به خلق شگفتی و معجزه در آن مجموعه گردد و امروز، همراهی و همدلی آموزش و پرورش، فرمانداری، سپاه، بسیج، شورای اسلامی شهر، شورای محله، انجمن اولیا و مربیان و خیرین، فرصت پیوند سواد و کارآفرینی و مهارت آموزی را در این مرکز فراهم نموده است.
هدایت نهاد تعلیم و تربیت از فرآیند توسعه مرکز محوری به محله محوری
امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، اقدام ارزشمند آموزش و پرورش را، برطرف کردن پنج نقیصه فرآیند توسعه در کشور شامل قدرت محوری، مرکز محوری، کالبد محوری، دولت محوری و فرسایشی بودن دانست و گفت: نهاد تعلیم و تربیت می‌کوشد تا فرآیند توسعه را از قدرت محوری به برنامه محوری، از مرکز محوری به محله محوری و از کالبدمحوری به مردم محوری هدایت کند.
سیدمحمد موسوی مدیر آموزش و پرورش شاهرود نیز در این مراسم، موفقیت‌های حاصل شده در این مدیریت را، حاصل همت جهادی و روحیه خستگی ناپذیر مدیران و معلمان، والدین و دانش آموزان، انجمن اولیا و مربیان، خیرین و موثرین حوزه تعلیم و تربیت دانست.
شایان ذکر است، کارگاه مهارتی- کارآفرینی ولیعصر با ۵۶ میلیون سرمایه ثابت، ۱۹ چرخ خیاطی وظرفیت اشتغال زایی برای ۱۰ نفر، به همت مرکز یادگیری محلی ولیعصر و شورای محله اسلامی قائمیه راه اندازی شده است.
در این مراسم، از آموزش دهندگان پرتلاش حوزه سوادآموزی تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها