خبرهای داغ:
مسئول نماینده گی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین؛
حجت الاسلام مهدی جو گفت: انتخابات ابزاری مهم در صحنه بین المللی و همچنین توسعه و بهبود وضع موجود در عرصه داخلی است.
کد خبر: ۹۳۴۷۳۶۴
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مهدی جو مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین نشست بصیرتی حوزه دانش آموزی شهید خلیلی که با حضور فرهنگیان و دانش آموزان رای اولی برگزار شد اظهار داشت: خرداد ماه یادور رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس که بارزترین ها آن سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر که به تازگی از آن عبور کردیم است.

وی گفت: شاید برای نوجوانان کشور ملموس نباشد و مسئولین باید با تصویرسازی این اتفاق مهم نمایش دهند که چگونه جوانان با عزم خود برای کشور امنیت و اقتدار آفریدند.

حجت الاسلام مهدی جو اظهار کرد: اما سه مسئله مهم در دنیا وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه ای داشت چرا که تقریبا تمامی دولت های جهان بر مبانی این سه مسئله و نتیجه آن سیاستگذاری و فعالیت می کنند، یک نمونه همین جنگی است که به فراخور زمان به آن اشاره کردیم که به امنیت و یا ناامنی می انجامد دوم سیاست ها و فعالیت های اقتصادی که غنی و ثروتمند شدن جامعه ویا فقر آن را در بر دارد ،سومین مولفه مهمترین آنها فرهنگ است که به مشارکت و یا عدم مشارکت جامعه در ابعاد مختلف اجتماعی می انجامد.

مهدی جو در توصیف ارتباط فرهنگ و سیاست تاکید کرد: سیاست فرهنگی یعنی سیاستی که در خدمت فرهنگ باشد و فرهنگ سیاسی یعنی در فرهنگ با سیاست بازی می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع)قزوین گفت: برای مشارکت حداکثری چند راهکار وجود دارد که شامل عملکرد معکوس در مقابل دشمن است. دشمن به وطن دوستی، نوع دوستی، امید به آینده، غیرت حمله می کند و ما باید معکوس آن و در راستای تقویت روحیه وطن دوستی، کرامت، خودباوری، غیرت در افراد کوشا باشیم.

وی ادامه داد: راهکار دیگر توجه به این موضوع است انسان موجودی اجتماعی و در هم تنیده است، به محبت کردن و محبت دیدن نیازمند است و دشمن این را فهمیده است.
گسست اجتماعی با کم شدن محبت قطعی است، محبت را باید در جامعه گسترش دهیم و جوانان را دچار شکست محبتی نکنیم.

این کارشناس مذهبی در پایان ضمن دعوت از آحاد مردم در مشارکت حداکثری در انتخابات تصریح کرد: مشارکت بالا در انتخابات ابزاری مهم در صحنه بین المللی برای مسئولین و همچنین توسعه و بهبود وضع موجود در عرصه داخلی است و مشارکت و یا عدم مشارکت مردم شاخص مهمی از فرهنگ حاکم در یک‌ کشور محسوب می شود.

حیدر محمدی الموتی رییس آموزش و پرورش بخش الموت غربی نیز ضمن گرامیداشت آزادسازی خرمشهر، با اشاره به پیش رو بودن رویداد سیاسی مهم کشور، گفت: هر کدام از فرهنگیان و دانش آموزان باید به مثابه ی سفیری برای دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات، به ندای رهبری معظم انقلاب ( مدظله العالی) که انتخابات را"لیله القدر"نظام جمهوری اسلامی تعبیر نمودند، لبیک بگوییم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها