خبرهای داغ:
دفتر بسیج تجار، صنعت‌گران و فعالان اقتصادی کرمانشاه امروز با حضور مسئول بسیج اصناف و بازرگانان کشور و جمعی از مسئولان استان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۴۷۴۲۹
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا حسن‌پور رئیس بسیج اصناف و بازرگانان کشور در آیین افتتاح این دفتر که  امروز (۱۲ خرداد) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، با بیان اینکه این تشکل تاکنون در ۱۵ استان کشور راه‌اندازی شده، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی دفاتر بسیج تجار، صنعتگران و فعالان اقتصادی در استان‌ها حمایت، هدایت و نظارت است.
 
وی خاطرنشان کرد: این تشکل صدای بازار و بخش خصوصی خواهد بود.

رئیس بسیج اصناف و بازرگانان کشور در ادامه از نقش فعالان اقتصادی در پویش همدلی یاد کرد و افزود: کمک‌های این قشر هم به کادر درمان و بیمارستان‌ها و هم به آسیب‌دیدگان اقتصادی در ایام شیوع بیماری کرونا قابل توجه بود.

 
کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در آیین افتتاح این دفتر ضمن ابراز خشنودی از حضور بزرگانی چون نماینده ولی فقیه در کرمانشاه، فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان و همچنین رئیس بسیج اصناف و بازرگانان کشور در افتتاح این دفتر، گفت: به علاوه در کنار افتتاح دفتر بسیج تجار، صنعتگران و فعالان اقتصادی، برای اولین بار و از طریق بسیج اصناف و تجار کرمانشاه مراسم تقدیر از فعالین اقتصادی که طی یکسال گذشته از اقشار آسیب پذیر از شیوع بیماری کرونا و همچنین کادر درمان حمایت مادی و معنوی داشتند تجلیل به عمل آمد.

کاشفی با تاکید بر اینکه فضای خوبی در اتاق بازرگانی کرمانشاه بواسطه راه‌اندازی این دفتر ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد نوع همکاری بسیج با اتاق‌های بازرگانی، اتفاق خوبی را برای همه اتاق‌های کشور رقم بزند.

وی با بیان اینکه هدف ما این نیست که صرفا در اتاق بازرگانی یک پایگاه بسیج داشته باشیم، یادآور شد: این همکاری به جهت نقش برجسته‌ای که بسیج در کشور دارد زمینه‌ساز تقویت بعد معنوی اتاق‌های بازرگانی خواهد بود.

کاشفی اضافه کرد: از سوی دیگر عمده افراد خیر عضو اتاق‌های اصناف یا بازرگانی هستند و تعامل دو سویه این خیرین با بسیج بسیار سازنده و سود آن در نهایت برای مردم خواهد بود.

عضو هیات رییسه اتاق ایران ابراز امیدواری کرد به زودی بسیج تجار، صنعتگران و فعالین اقتصادی در اتاق بازرگانی سایر استان‌های کشور هم راه‌اندازی شود و تاکید کرد: با این روند و ایجاد تشکیلات بسیج در همه ۳۳ اتاق بازرگانی کشور، همه رویدادهای معنوی، عام‌المنفعه و مسئولیت‌های اجتماعی که معمولا اتاق‌های بازرگانی بر عهده می‌گیرند زیر پرچم مقدس بسیج خواهد رفت که افتخاری برای اتاق بازرگانی است.

به گفته کاشفی، علاوه بر تعامل در زمینه امور خیریه، حضور دفاتر بسیج در اتاق‌های بازرگانی می‌تواند زمینه‌ساز استفاده از دیدگاه این تشکل برای کمک به مشکلات اقتصادی، مسائل فضای کسب و کار و ... باشد.

کاشفی به عنوان عضو هیات رییسه اتاق ایران برای کمک به راه‌اندازی این دفتر در سایر اتاق‌های بازرگانی کشور اعلام آمادگی کرد و گفت: با شناختی که از اتاق بازرگانی دارم، دفاتر بسیج اتاق‌های بازرگانی یکی از قوی‌ترین شاخه‌های بسیج کشور خواهد بود.

لازم به ذکر است طی حکمی از سوی دبیرکل بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران «کیوان کاشفی» برای مدت یکسال به عنوان رئیس شورای تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه انتخاب شد.

همچنین «بابک ترابی» به عنوان مسئول دفتر بسیج تجار، صنعتگران و فعالان اقتصادی کرمانشاه و «جواد فتاحی» به عنوان دبیر تعیین شدند.
ارسال نظرات