خبرهای داغ:
حکمت اله هاشمی معاون امداد و نجات هالا احمر

برگزاری دوره تخصصی پایه جستجو و نجات در حوادث

دوره تخصصی پایه جستجو و نجات در حوادث شهری(آوار) ویژه اعضای تیم های عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۷۵۲۴
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرنگار بسیج قزوین؛ دوره تخصصی پایه جستجو و نجات در حوادث شهری(آوار) ویژه اعضای تیم های عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین طی سه روز و با حضور ۲۱ تن از آتش نشانان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

حکمت اله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین در این رابطه اظهار داشت: این دوره به منظور ارتقاء سطح مهارت های جستجو و نجات تیم های عملیاتی دستگاه های عضو کارگروه امداد و نجات در پدافند غیر عامل برگزار شد تا گام مؤثری در استفاده از ظرفیت های آموزشی متقابل برداشته شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: با توجه به وجود گسل های فعال و خطر زلزله در استان قزوین و با توجه به اینکه استان قزوین در زلزله احتمالی تهران، استان معین در پهنه بندی منطقه ۲۲ است؛ بر اساس تفاهم نامه با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین یک دوره آموزشی در رسته جستجو و نجات شهری(آوار) به مدت سه روز در مرکز آموزش های تخصصی توان افزایی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین (کوهین) برگزار شد.

هاشمی در ادامه عنوان کرد: در این دوره مربیان برتر جمعیت هلال احمر استان قزوین در رشته جستجو و نجات شهری آموزش های لازم را در مباحث، مقدمات جستجو و نجات در آوار، تجهیزات نجات در آوار، هدایت عملیات جستجو، علامت گذاری، ملاحظات فوریت های پزشکی در آوار و کار عملی جستجو و نجات در آوار را به آتش نشانان ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها