گروه‌های جهادی منطقه سعدی نقشی مهم در رویدادهای اجتماعی و فرهنگی این منطقه دارند که در مهار آتش پارک بمو نیز این گروه‌ها موثر و نقش‌‌آفرین بودند.
کد خبر: ۹۳۴۷۵۶۹
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی،  آتش گرفتن مراتع و جنگل‌ها یکی از نتایج گرم شدن هوا و به دنبال آن خشکسالی‌های پی در پی است که امسال شدیدتر از دیگر سال‌ها در استان فارس وجود دارد. از ابتدای سال تاکنون بارها مراتع و جنگل‌های استان فارس دچار حریق شده که نمونه آن شب گذشته در ارتفاعات بمو رخ داد. 

بر اساس گزارش محیط زیست استان فارس آتش از یکشنبه 9 خردادماه به جان پارک ملی بمو افتاد که بامداد امروز با تلاش همه اقشار مهار شد. براساس این گزارش با تلاش بی‌وقفه محیط‌بانان، آتش نشانی شیراز، نیروهای بسیح مردم شهرک سعدی و روستاهای اطراف پارک ملی بمو و سمن‌های محیط زیستی در ساعت 4 صبح امروز 10 خرداد آتش مهار شد.

گروه‌های جهادی منطقه سعدی نقشی مهم در رویدادهای اجتماعی و فرهنگی این منطقه دارند که در مهار آتش پارک بمو نیز این گروه‌ها موثر و نقش‌‌آفرین بوده‌اند. کاظم افضلی فرمانده حوزه مقاومت سلمان در گفت‌وگو با تسنیم در این باره اظهار داشت: به صورت کلی 16 گروه جهادی در شهرک سعدی فعال هستند که حوزه مقاومت سلمان نیز 2 گروه دارد. 

وی با اشاره به حضور گروه‌های جهادی در مهار آتش‌سوزی پارک ملی بمو گفت: در مهار آتش‌سوزی شب گذشته 8 گروه جهادی فعال بودند و غیر از آن دیگر بسیجیان نیز  برای خاموش کردن آتش وارد عمل شدند که تقریباً 150 نفر حضور داشتند.

فرمانده حوزه مقاومت سلمان با اشاره به فعالیت جهادگران در مهار آتش‌سوزی ارتفاعات بمو از ساعت 7شب تا 5صبح افزود: جهادگران در عرصه‌های مختلف فعال و آماده خدمت‌رسانی هستند کما اینکه سال گذشته نیز چندین نوبت آتش‌سوزی در بمو رخ داد که با کمک گروه‌های جهادی مهار شد. 

افضلی بیان کرد: جهادگران با وسایل شخصی از قبیل بیل یا وسایل نقلیه شخصی برای اطفای حریق مراجعه کردند و با توجه به گستردگی محدوده آتش‌سوزی به نظر می‌رسد 200 هکتار از ارتفاعات بمو در آتش سوخته باشد. 

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های گروه جهادی تلاشگران سلمان  شهرک سعدی در زمینه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی عنوان کرد: این گروه از سال گذشته حدود 16هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرده و در زمینه ضدعفونی و گندزدایی خیابان‌ها و طرح شهید سلیمانی حضور فعال داشته است. 

براساس این گزارش برای مهار آتش‌سوزی ارتفاعات بمو نیروهای عملیات آتش‌نشانی نیز از چهار ایستگاه 18، 9 ، 7 و 17 به عنوان تیم کمکی در محل حاضر بودند و در مهار و کنترل شعله‌های گسترده آتش همکاری کردند.

همچنین براساس اعلام محیط زیست استان فارس محیط بانان نیز علاوه بر مهار آتش همچنان در حال پایش منطقه به منظور جلوگیری از مشتعل شدن مجدد آتش هستند.

ارسال نظرات