خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول بسیج ورزشکاران سپاه فجر فارس از حضور ورزشکاران فارس در جذب مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۷۸۲۶
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، در هر جامعه‌ای، انسان‌هایی با انگیزه‌های متفاوت وجود دارند. از آن‌جا که انسان ذاتاً موجودی اجتماعی است، تأمین این خواست‌ها و عملی کردن این انگیزه‌ها نیز، تنها در همین حیات اجتماعی میسر است. به همین جهت حرکت کلی یک جامعه تعیین کننده و بر جهت گیری‌های فردی آن جامعه نیز تأثیرگذار خواهد بود. این امر در جوامع بهره‌مند از حکومت‌های متکی بر آرای مردم، جلوه و نمود بیشتری دارد؛ به همین دلیل مشارکت عمومی مردم، در چنین جوامعی از نقش تعیین کننده‌ای برخوردار است.
در اندیشه سیاسی حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حضور حداکثری و فعال مردم در عرصه‌‌ی انتخابات، یک اصل است و اهمیت ویژه‌ای دارد؛ زیرا مشارکت در تعیین سرنوشت اجتماعی و سیاسی، حق همه آحاد جامعه و اصلی عقلانی و شرعی است. لزوم احساس مسؤولیت انسان نسبت به سرنوشت فردی و جمعی خویش، از ارزش‌های پذیرفته اسلام است؛ به گونه‌ای که این مطلب در آیات، روایات و سیره مسلمانان مورد تأکید قرار گرفته است. بر همین اساس، مشارکت افراد در اداره‌ی امور اجتماعی و تعیین کارگزاران، از حقوق اولیه هر مسلمانی به حساب می آید.
به عبارتی، در اندیشه‌ی حضرت امام(ره)، مشارکت سیاسی و حضور حداکثری در انتخابات، هم حق و هم تکلیف است؛ ضمن اینکه حضور حداکثری تکلیفی شرعی است.
مشارکت سیاسی، یکی از شقوق و همبسته با مردم سالاری است. برای اینکه نظامی ویژگی مردم سالاری داشته باشد، باید بزرگترین شمار مردم در صورت‌بندی قدرت و امور عمومی و سیاست مشارکت داشته باشند. مردم سالاری نیز در درون خود، مؤلفه‌هایی چون حاکمیت قانون، خیر عمومی، برابری، حقوق فطری، اصالت فرد و احترام به حقوق اساسی انسان‌ها را دارد. فقدان و کم‌رنگ بودن مشارکت، در نهایت منجر به تداوم و تقویت حکومت غیرمردم سالار خواهد شد.
در نظام جمهوری اسلامی ایران، مشارکت سیاسی مردم به منزلة رأی به تحقق و برپایی حکومت است. اهمّیت و وجوب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، تا بدان حد بوده است که حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خویش از آن یاد کرده‌اند و مشارکت مردم را هم حق و هم تکلیف برشمرده‌اند و از آن به عنوان ضامن حفظ اسلام، کشور، استقلال و آزادی ملت دانسته‌اند.
در این راستا، همه اقشار مردم از ماه‌ها قبل به بررسی کاندیدای احتمالی اقدام کرده و سعی در شناخت این افراد دارند و پس از مراحل قانونی ثبت‌نام و آغاز تبلیغات، با شناختی که کسب کرده‌اند، سعی در تبلیغ برای شخص مدنظر را دارند که هرچه این تبلیغات پرشورتر باشد، حضور هم بیشتر شده و تنور انتخابات، گرم‌تر خواهد بود.
بسیج هم در راستای بصیرت‌بخشی و تشویق به حضور حداکثری اقشار مختلف، با تشکیل جلسات بصیرتی در قشرهای مختلف خود، سعی در پرشورتر کردن این تنور می‌کند. یکی از این اقشار که تاثیر زیادی هم بر روی آحاد مختلف دارد، قشر ورزشکار است که می‌تواند با بالا بردن بصیرت و سواد رسانه‌ای و سیاسی خود، مردم را، و بخصوص جوانان را برای جضور حداکثری در پای صندوق‌های رای تشویق کند.
شکرالله مسکویی، مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه فجر فارس در این راستا، در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در شیراز گفت: بسیج ورزشکاران با برگزاری جلسات به‌صورت مجازی، از یک طرف مباحث روشنگری جهت حضور حداکثر مردم در بین جامعه ورزش را دنبال می‌کند؛ و ازسوی دیگر، با ارتباط‌گیری چهره‌های نخبه ورزشی و تهیه کلیپ و تیزر از این افراد به جهت سوق دادن جامعه ورزش در انتخابات و پررنگ نمودن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انتخاب افراد اصلح، را دنبال می‌کند.
وی ادامه داد: در برخی موارد نیز با نشست‌های حقیقی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این موضوعات دنبال می‌شود؛ ضمن اینکه از سایر قشرهای بسیج متخصصین در خصوص هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت مردمی آنها کمک می‌گیریم.
به گفته مسکویی، وظیفه ما در قبال این نظام ،اولا حضور حداکثری، و ثانیا انتخاب اصلح است که مردم فهیم، بخصوص جامعه ورزش، این را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند و پایبند می‌باشند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها