بیانیه سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی، خانه مداحان اهل بیت (ع) و بنیاد دعبل خزاعی در سالروز فتح خرمشهر

متن بیانیه سالروز فتح خرمشهر در سوم خرداد
کد خبر: ۹۳۴۸۰۵۳
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

متن بیانیه سالروز فتح خرمشهر.

 «حضرت امام خمینی (ره): فتح خرمشهر، فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است.

سوم خرداد ١٣۶١، تاریخ‌ساز حماسه عظیمی است که تا ابد بر تارک مبارک انقلاب اسلامی می‌درخشد و مقاومت حماسه آفرین رزمندگان اسلام را در برابر دیدگان جهانیان به رخ می‌کشد. سوم خردادماه، «روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی» و یادآور شکوه و عظمت حماسه هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی و پایداری ملت ایران و تربیت یافتگان مکتب ولایت فقیه و انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی استکبار جهانی است.

این رخداد بزرگ، فراتر از یک حادثه تاریخی، منشأ تحولات شگرف در روند جنگ تحمیلی و معادلات میدانی آن شد و خرمشهر را ورای یک شهر، تاریخ مجسم مقاومت ملت و نماد پایداری و جاودانگی انقلاب اسلامی قرار داد تا بازگویی نام و نشان آن روح جهاد و سلحشوری را برای همیشه در جامعه ایرانی زنده نگاه دارد.

در واقع فتح خرمشهر، دفاع مقدس را وارد مرحله نوینی کرد و برای اولین بار از شروع جنگ تحمیلی ایران در موضع قدرت قرار گرفت. این فتح مبین انعکاس جهانی داشت و از نظر سیاسی عراق با از دست دادن خرمشهر تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد. جنگ ایران و عراق به طور کلی به دو مقطع تقسیم می‌شود، مقطع اول مربوط به آغاز جنگ تا آزاد سازی خرمشهر است که استراتژی ایران نظامی و با هدف بیرون راندن عراق از خاک کشور بود و مقطع بعدی مربوط به پس از آزاد سازی خرمشهر است .

با گذشت سی و نه سال از عملیات بیت المقدس و حماسه آزاد سازی خرمشهر در سال 1361 و شکست توطئه بزرگ نظام سلطه بین‌الملل در پایان جنگ تحمیلی، در تداوم تقابل بنیادین و راهبردی انقلاب و نظام اسلامی با استکبار جهانی، شاهد تلاش آمریکا و جبهه استکبار برای تهی کردن جامعه اسلامی از عناصر قدرت و مقاومت ملت ایران یعنی همان ایمان و اراده راسخ، اتکا به نفس، وحدت، اتحاد و امید به آینده و افق های افتخارآمیز، پیشرو هستیم.

همچنین به برکت رهبری شجاع، دوراندیش و انقلابی و ملتی بیدار، بصیر و هوشمند و آبدیده شده در کوران توطئه های زنجیره ای دشمن در چهار دهه اخیر، راهبردها و سیاستهای امروز آمریکا و متحدان واشنگتن به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه در مصاف با ایران اسلامی نیز فرجامی جز شکست، خفت و رسوایی نخواهد داشت و به عامل یکپارچگی و تقویت اراده و روحیه آمریکا ستیزی ایرانیان تبدیل می شود.

سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی کشور، خانه مداحان اهل بیت (ع) و بنیاد دعبل خزاعی ،ضمن گرامیداشت سالروز این نصر الهی، به روح مطهر و منور امام راحل درود فرستاده، و با استمداد از الطاف خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز تجدید میثاق نموده و برای به احتزاز درآمدن پرچم اسلام در سراسر گیتی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد

ارسال نظرات