رئیس حوزه علمیه خواهران استان البرز:

جوان گرایی در جامعه علاج حل مشکلات کشور است

رئیس حوزه علمیه خواهران استان البرز گفت: قیام۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ با حضور جوانانی شروع شد که مردم، نظام و ولایت فقیه را باور داشتند.
کد خبر: ۹۳۴۸۱۷۰
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام محدر با اشاره بر نقش و حضور جوانان در قیام ۱۵ خرداد، گفت: جوانان موتور متحرک هر جامعه ای هستند، هرگونه رشد و بالندگی در جامعه به واسطه جوانان رخ می دهد.

جوان گرایی در جامعه علاج حل مشکلات کشور است

وی ادامه داد: قیام۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، نقطه عطفی در آغاز انقلاب ۱۳۵۷ به‌شمار می‌آید و  با حضور و حرکت جوانان عاشق امام شروع شد.

حجت الاسلام محدر بیان کرد: انگیزه ای که سبب شد جوانان سال ۱۳۴۲ پای امام و نظام و ارزش ها بایستند و حکومت ۲۵۰۰ ساله را سرنگون بکنند اعتقادات و باورهایشان بود.

وی با اشاره بر آثار و ثمرات انقلاب، گفت: امروز می بینیم که چگونه انقلاب فراتر از مرزها رفته است، از یمن، عراق، فلسطین، سوریه و لبنان و کشمیر و پاکستان و بنگلادش گرفته تا قلب آفریقا حتی در خود آمریکا جوانان بسیاری پا به عرصه جهاد با استکبار جهانی گذاشته اند.

حجت السلام و المسلمین محدر انقلاب اسلامی را ثمره تلاش و مجاهدت جوانان خواند، عنوان کرد: وقتی از جوانان سخن می گوئیم به معنی این نیست که پیران و ریش سفیدان نقشی ندارند و باید کنار زده شوند، بلکه تجربه پیران در کنار شور و نشاط جوانی می تواند کار ساز باشد، پیران باتجربه بدون شور و نشاط جوانی نمی توانند حرکت کنند و جوان پر از شور و نشاط بدون تجربه پیران و ریش سفیدان نمی تواند به مقصد برسد.

وی افزود: جوانان می توانند گشایش گر تمام مشکلات باشند و راه های بن بست را باز کنند، همانند دفاع مقدس که میانگین سن فرماندهان دفاع مقدس کمتر از ۳۰ سال بود چنین عظمتی آفریدند، در مقابل تمام قدرت های جهانی ایستادند به واسطه حضور جوانان بود، اگر در این چهل سال در عرصه علمی، پزشکی، نانو، موشکی، هسته ای، سلول های بنیادی هوا و فضا پیشرفت حاصل شد و موفیقت هایی به دست آمد به برکت جوانان است.

حجت الاسلام محدر در پایان تصریح کرد: علاج حل مشکلات کشور دولت جوان انقلابی و حضور حداکثری مردم در انتخابات است، اگر بخواهیم چشم انداز روشنی به آینده نظام داشته باشیم باید عرصه بر جوانان انقلابی مومن همانند جوانان سال ۱۳۴۲ نظام و مردم و ولایت فقیه را باور داشته، باز باشد.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها