خبرهای داغ:
حجت الاسلام اسدی گفت: امام صادق (ع) نگاه توحیدی و تفکر عقلانیت را به جامعه ای که دنیاگرایی برای آنان ارزش شده بود، برگرداند و هزاران شاگرد برای شناخت مبانی دین و عقلانیت تربیت کردند.
کد خبر: ۹۳۴۸۲۲۱
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام «سید علی اسدی» شامگاه (۱۵ خرداد) در مراسم محوری شهادت امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد که در فضای باز آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: انسان در زندگی خود به دنبال کمال است و اگر بخواهد این چارچوب کمال را بشناسد خمیرمایه آن عقل است.

 

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خداوند تمام جوانب زندگی را در نگاه دین بیان فرموده است، گفت: در جهان مدرنیته با تمام ادعای غرب و تمدن مادی‌گرایی نسبت به مسائل علمی با یک بیماری کرونا چون محدوده فکری به اومانیسم برمی گردد برای استفاده از چند قلم دارو تمام انسانیت را کنار می گذارند.

 

وی با اشاره به لزوم شناخت چارچوب دین بدون افراط و تفریط، ادامه داد: کار فرهنگی جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به‌تدریج ارزش‌ها و عقل حاکم می شود و افراط و تفریط کنار می‌رود.

 

حجت الاسلام اسدی به شرایط خفقان حاکم بر زمان امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: جامعه وقتی بصیرت را کنار می گذارد و سراغ جهل و جاهل می‌رود کار از دست ارزش‌ها خارج می‌شود لذا تا دین شناخته نشود و مردم مبانی عقلانیت را نشناسند، نمی‌توانند فعالیت کنند.

 

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جریان نفوذ جهل را در جامعه ایجاد می کند و عقلانیت را کنار می زند و با احساسات مردم بازی می کند، عنوان کرد: امام صادق (ع) نگاه توحیدی را به جامعه ای که دنیاگرایی برای آنان ارزش شده بود، برگردانند و هزاران شاگرد برای شناخت مبانی دین تربیت کردند.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بعد از شیوع ویروس کرونا بر مواسات تاکید کردند و مردم چون عاشق ولایت هستند و نگاه، نگاه دینی و عقلانی است به صورت جهادی وارد میدان شدند، گفت: برخی از حقوق، وقت، مال و جان خود گذشتند تا به افراد نیازمند کمک کنند و این همان فرهنگی است که امام صادق (ع) نیز در زمان خودش ایجاد کرد.

 

حجت الاسلام اسدی در ادامه با بیان اینکه خفقان دوران ستمشاهی همان خفقانی بود که دوران بنی‌امیه و بنی‌عباس شکل گرفت، تصریح کرد: امام خمینی(ره) شعار «ما می‌توانیم» را برای مردم زنده کرد و با ایجاد عقلانیت در جامعه و با اراده، ایمان و توکل و اراده مردم توانست مقابل رژیم چند هزار ساله شاهنشاهی بایستد.

 

مدرس حوزه و دانشگاه اظهار کرد: آنچه در مکتب خمینی کبیر ما را دور هم جمع می‌کند و سبب می‌شود مراسم بزرگداشت برگزار کنیم و در مکتب امام جان بدهیم عقلانیتی است که ایشان دوباره به جامعه تزریق کردند.

 

به گفته وی امام خمینی(ره) این باور را به مردم القا کرد که تصمیم در این مملکت باید دست خودتان باشد لذا وقتی ایشان در این عرصه ورود کرد پنجه در پنجه ابرقدرت دنیا گذاشت.

 

حجت الاسلام اسدی با تأکید بر اینکه در همه شرایط سختی که بر ملت ایران اسلامی تحمیل شد اما جریان قدرت موشکی کشور امروز دشمن را مستاصل کرده است،افزود: یک نفر مانند حاج قاسم سلیمانی که وارد عرصه می‌شود همه معادلات دشمن را به هم می‌ریزد و رأی که امروز مردم سوریه به بشار اسد می‌دهند رأی به فداکاری سردار سلیمانی و تفکر مقتدرانه مقاومتی بوده که از مکتب خمینی کبیر در جامعه است.

 

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: این تفکر آن قدر تاثیرگذار بوده که رژیم صهیونیستی با تمام ادعایی که داشت در جنگ‌های ۳۳ تا ۱۲ روزه به زمین خورد و این همان نگاه عقلانی پر از قدرتی است که باید در مکتب جعفری دنبال کنیم.

 

 

پایان پیام/

منبع:شبستان

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها