جعفر منتشلو کارشناس ارشد مسایل سیاسی با اشاره به انتخابات پیش رو ریاست جمهوری و تلاش دشمنان نظام جمهوری اسلامی در کاهش مشارکت مردم در این انتخابات گفت: حضور پر شور مردم در انتخابات پشتوانه نظام اسلامی است.
کد خبر: ۹۳۴۸۳۱۲
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۹
جعفر منتشلو کارشناس ارشد مسایل سیاسی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کردستان، با اشاره به انتخابات پیش رو ریاست جمهوری و تلاش دشمنان نظام جمهوری اسلامی در کاهش مشارکت مردم در این انتخابات گفت: حضور پر شور مردم در انتخابات پشتوانه نظام اسلامی است.
 

وی در ادامه افزود: اگرچه تعیین حاکم در جامعه اسلامی از آن خدا بوده و به همین علت در زمان غیبت امام معصوم (ع)، ولی ‌فقیه اداره امور جامعه را به عهده می‌گیرد؛ اما در عین حال باید توجه داشت که تا زمانی که یک حکومت از پشتیبانی مردمی برخوردار نباشد، نخواهد توانست به موفقیت قابل ‌توجهی دست یابد.

منتشلو اضافه کرد: به‌ صورت کلی باید توجه داشت که دیپلماسی کشور در دست رئیس ‌جمهور است، لذا در صورتی که فرد صالح و شایسته‌ای انتخاب شود، نقش اساسی در عزت و آبروی بین‌المللی که از اصول مسلّم سیاسی یک جامعه دینی است خواهد داشت و این همان چیزی است که وظیفه انتخاب ‌کنندگان را نیز بسیار خطیر می‌سازد.

این تحلیلگر مسایل سیاسی تصریح کرد: مردم با حضور در پای صندوق های رأی نه تنها به کاندید خاصی رأی می دهند، بلکه در واقع این رأی، رأی به نظام اسلامی است یعنی تقویت نظام، لذا مردم با آگاهی کامل وارد عرصه انتخابات شوند.

وی تاکید کرد: صلاحیت یک معنا دارد و اصلح بودن یک معنا، نباید این دو را باهم یکسان دانست مثلا دانشجویی بعد از تحصیلات با نمره ۱۴ قبول می شود و دانشجوی دیگر با نمره ۲۰؛ تأیید صلاحیت شورای نگهبان نیز این گونه است که فردی با نمره پایین تر تأیید شده و دیگری با نمره بالاتری تأیید شده است. مردم باید اصلح را انتخاب کنند؛ یعنی کسی که نمره بالاتری دارد.
 

منتشلو خاطرنشان کرد: برای تشخیص اصلح معیارها و ملاک هایی است، همان ملاک هایی که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های اخیرشان فرمودند، حضرت امام(ره) هم در توصیه های متفاوت فرمودند و مردم شریف ایران نیز در این ۴۰ سال تشخیص و انتخاب شخص اصلح را یاد گرفته اند که اگر مقداری دقت کنند می توانند اصلح را انتخاب کنند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات