چاپ کتاب اعضای هیئت علمی دانشگاه سمنان به همت انتشارات بین‌المللی CRC Press

کتاب اعضای هیئت علمی دانشگاه سمنان با عنوان Green Extraction in Separation Technology را انتشارات بین‌المللی CRC Press منتشر کرد.
کد خبر: ۹۳۴۸۳۷۵
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛سعدالدین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: کتاب استخراج سبز در فناوری جداسازی به همت علی حقیقی اصل و مریم خواجه نوری از اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان نگارش و توسط انتشارات بین‌المللی CRC Press منتشر شد.
وی افزود: این کتاب مبانی شیوه‌های نوین استخراج اسانس‌های طبیعی از گیاهان دارویی را با تأکید بر استخراج با آب زیر دمای بحرانی تشریح و کاربرد کتاب در علوم مختلف مهندسی ازجمله مهندسی شیمی را مورد بررسی قرار می‌دهد.
سعدالدین با توجه به کاربرد گسترده گیاهان دارویی در طیف وسیعی از علوم گفت: تاکنون کتاب مرجعی که به بررسی شیوه‌های نوین استخراج گیاهان دارویی با تأکید بر استفاده از حلال سبز آب زیر دمای بحرانی بپردازد و به صورت کامل، شفاف و نظام‌مند تشریح کند، ارائه نشده است و این نقصان مانعی را پیش روی علاقه‌مندان به این عرصه، به‌ویژه دانشجویان قرار داده است.
وی ادامه داد: نویسندگان کتاب استخراج سبز در فنّاوری جداسازی تلاش کرده‌اند تا با نگارش کتاب حاضر و ارائه هرچه کامل‌تر مبانی شیوه‌های نوین استخراج سبز، نقصان موجود را جبران و مسیر علاقه‌مندان به این عرصه را هموارتر کنند.
دکترعلی حقیقی اصل عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان با چاپ هفت عنوان کتاب و بیش از ۱۲۰ عنوان مقاله توسط ناشران معتبر داخلی و بین‌المللی و همچنین راهنمایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های متعدد در موضوعات استخراج و دکتر مریم خواجه‌نوری عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان با چاپ دو عنوان کتاب و بیش از ۳۰ عنوان مقاله توسط ناشران معتبر داخلی و بین‌المللی ازجمله متخصصان داخلی در این زمینه تحقیقاتی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار