خبرهای داغ:
‌مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده سالیراویرا به عنوان کنترل کننده بیماری کرونا گفت: نمونه هایی از این دارو به اتحادیه اروپا ارسال و نظر مساعد آنها درباره آن گرفته شده است.
کد خبر: ۹۳۴۸۵۰۱
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا رمضانی امروز در مراسم رونمایی از داروی گیاهی «سالیراویرا» که در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد گفت: این دارو با تکنولوژی بیولوژی تولید شده و اکنون آماده ورود به بازار است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده داروی کنترل کننده کرونا مستقر در پارک فناوری پردیس بیان کرد: برای تولید این دارو از ۳ علم دنیا از قبیل: داروسازی، بی و و شیمی برای مقابله با ویروس کرونا بهره بردیم.

به گفته وی، این دارو دارای فرمولی است که از راه‌های مختلف تجویزی اسپری دهان و بینی، قرص و بخور قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه این دارو سمیت ژنتیکی ایجاد نمی‌کند و بر روی ژنتیک مغز استخوان نیز اثری ندارد، گفت: در حال حاضر کد اخلاق داروی سالیراویرا به عنوان کنترل کرونا پیش از واکسیناسیون را از سازمان غذا و دارو اخذ کردیم تا به زودی وارد بازار شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان افزود: تمام مراحل مطالعات فیزیک، شیمی، ژنتیک و سنجش بار ویروسی این دارو را در شرکت انجام دادیم؛ حتی نمونه‌هایی از این دارو به اتحادیه اروپا ارسال و نظر مساعد آن‌ها گرفته شده است.

وی افزود: بنا داریم برای دریافت مجوز استاندارد در اروپا اقدام کنیم که به زودی محقق می‌شود.

رمضانی ادامه داد: در مجموع اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه تربیت مدرس و… برای ساخت این دارو با شرکت ما همکاری کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها